
Η κυβέρνηση Τραμπ σχεδιάζει να επιβάλει κυρώσεις σε επιπλέον 50 δεξαμενόπλοια, αυξάνοντας έτσι τη μακρά λίστα των πλοίων στα οποία ισχύουν αμερικανικές κυρώσεις. Με την έξοδο από την αγορά ενός τέτοιου αριθμού δεξαμενόπλοιων, οι ναύλοι φυσιολογικά θα αυξηθούν, σημειώνει σε πρόσφατο άρθρο του το Bloomberg.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ αναμένεται να αυξήσει τις πιέσεις του για τον περιορισμό των εμπορικών συναλλαγών Ιράν-Βενεζουέλας. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του Office of Foreign Assets Control (ΟFAC) του αμερικανικού υπουργείου, περίπου 130 πλοία μεταφοράς πετρελαίου και καυσίμων υπόκεινται σε κυρώσεις, όταν πέρυσι ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνούσε τα ογδόντα.
Από την πλευρά του, ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, τόνισε στο Bloomberg ότι η αύξηση του αριθμού των δεξαμενόπλοιων υπό αμερικανικές κυρώσεις μπορεί να μην είναι αρκετή για την εκτόξευση της ναυλαγοράς, δεδομένης της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ελέω πανδημίας.
Η εστίαση της Ουάσιγκτον στις κυρώσεις στη ναυτιλία είναι πιθανό να συνεχιστεί και μετά τις αμερικανικές εκλογές, εκτιμά ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής της πολιτικής κυρώσεων του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ και ανώτερος αντιπρόεδρος του Albright Stonebridge Group.
Υπενθυμίζεται ότι, στα τέλη του περασμένου έτους, η αμερικανική κυβέρνηση επέβαλε κυρώσεις σε πλοία της Cosco, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος μεταφοράς πετρελαίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα να ξεπερνά τα $20 εκατ. Βέβαια, στην παρούσα φάση, παράγοντας Χ είναι η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, τονίζουν αναλυτές και κύκλοι της αγοράς. Μια μείωση των πλοίων που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση πετρελαίου θα μπορούσε να αντισταθμίσει μια ραγδαία αύξηση του κόστους διά θαλάσσης μεταφοράς (ναύλοι) υγρών φορτίων, καταλήγουν.
Φωτό: Dimitris Panagiotaras/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντιπροσωπείες της Ρωσίας και της Ουκρανίας θα συναντηθούν εκ νέου σήμερα στην Κωνσταντινούπολη για συνομιλίες με απώτερο, αλλά μακρινό στόχο, την επίτευξη ειρήνευσης…
Τα εμπορικά πλοία διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο στο Περιβάλλον της Ναυτιλίας, αλληλοεπιδρώντας με πολλές οντότητες: πλήρωμα, κατασκευαστές πλοίων, λιμενικές αρχές, επιθεωρητές, ιδιοκτήτες φορτίου, ναυλωτές, πάροχοι…
Ακόμη μία σπουδαία επιτυχία, πρόσθεσε στην καριέρα του ο Στέφανος Ντούσκος. Ο Ελληνας Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας, κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στον τελικό του σκιφ…
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ