
Σημαντικά έχουν πληγεί οι εξαγωγές LNG της Αυστραλίας από την κορεσμένη προσφορά αλλά και την «παραλυμένη» ζήτηση ελέω της πανδημικής κρίσης. Μάλιστα δεκάδες έμφορτα πλοία αναμένουν πέριξ των ασιατικών λιμανιών για μέρες, καθώς οι Ασιάτες εισαγωγείς καθυστερούν τις παραλαβές.
Παρά το γεγονός ότι οι τιμές μαύρου χρυσού αρχίζουν να ανακάμπτουν από τα ιστορικά χαμηλά που είχαν περιέλθει το προηγούμενο διάστημα, αναλυτές και traders σημειώνουν ότι τα χειρότερα έπονται για τη βιομηχανία φυσικού αερίου, καθώς η ζήτηση καταρρέει σε αγορές-κλειδιά της Ασίας. Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου στον κόσμο, πολλοί εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν έχουν ακόμη περιορίσει τις προμήθειές τους, δείγμα του ότι η επίπτωση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και πιο σοβαρή απ’ ό,τι στο πετρέλαιο.
Αναλυτές σημειώνουν ότι υπάρχει υπερπροσφορά στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, η οποία και εντατικοποιείται. Η υπερπροσφορά αυτή ερμηνεύεται εν μέρει από τους θερμότερους από τα κανονικά επίπεδα χειμερινούς μήνες και άρα από τη μειωμένη χρήση και τα αυξημένα αποθέματα, αλλά και από την έναρξη της λειτουργίας νέων projects.
Πέραν της υπερπροσφοράς, η κρίση τoυ Covid-19 ήρθε να δώσει ένα ακόμα χτύπημα στις εξαγωγές LNG της Αυστραλίας, οι οποίες σε αξία ανέρχονται κάθε χρόνο σε $50 δισ. Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο, επτά λιγότερα φορτία εξήχθησαν από τη χώρα, καθώς Ασιάτες αγοραστές μείωσαν ή και καθυστέρησαν σημαντικά τις εισαγωγές τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Sydney Morning Herald, περίπου 41 LNG carriers έμφορτα από την Αυστραλία αναμένουν οδηγίες για τον τελικό τους προορισμό. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι πλοίο που φόρτωσε LNG από τη δυτική ακτή της Αυστραλίας και προοριζόταν για εκφόρτωση στην Ασία τελικά κατευθύνθηκε προς το Μεξικό, όντας παροπλισμένο για τρεις και πλέον εβδομάδες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ