«Ιστορική» η Γενική Συνέλευση του Committee, παρουσία του ΥΝΑΝΠ, στην Αθήνα

«Ιστορική» η Γενική Συνέλευση του Committee, παρουσία του ΥΝΑΝΠ, στην Αθήνα

679
«Ιστορική» η Γενική Συνέλευση του Committee, παρουσία του ΥΝΑΝΠ, στην Αθήνα

Πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στην Αθήνα, η ετήσια τακτική συνέλευση των μελών της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee). Πρόκειται, όπως επισήμανε και ο πρόεδρος, κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, για μια «ιστορική στιγμή», καθώς, λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών ελέω του Covid-19, η καθιερωμένη ετήσια γενική συνέλευση των μελών του ιστορικού οργάνου εκπροσώπησης των ναυτιλιακών γραφείων του Λονδίνου πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες εκτός του City και εδώ και πολλά χρόνια εκτός του κτιρίου του Baltic Exchange. Την ετήσια γενική συνέλευση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΝΕΕ, Δρ Γεώργιος Πατέρας, και ο πρόεδρος της INTERCARGO, κ. Δημήτρης Φαφαλιός. Το «παρών» έδωσε φέτος «ηλεκτρονικά» ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης.

Αν και για τον Ιούνιο του 2020 ήταν προγραμματισμένες οι ετήσιες αρχαιρεσίες για το ΔΣ, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, ελέω της πανδημίας, αυτές αναβλήθηκαν και η θητεία του συμβουλίου του Greek Shipping Cooperation Committee παρατάθηκε για έναν χρόνο. Συνεπώς, πρόεδρος παραμένει για το επόμενο διάστημα ο κ. Χαράλαμπος Γ. Φαφαλιός, αντιπρόεδρος Α΄ ο κ. Κωνσταντίνος Καρούσης, αντιπρόεδρος Β΄ ο κ. Ιωάννης Μ. Λύρας, αντιπρόεδρος Γ΄ ο κ. Σπύρος Μ. Πολέμης, ταμίας ο κ. Διαμαντής Λεμός και αναπληρωτής ταμίας ο κ. Δημήτριος Σαρακάκης.

Στη σύντομη ομιλία του, ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός καλωσόρισε τα μέλη του ιστορικού οργάνου ‒πολλά εκ των οποίων συμμετείχαν μέσω ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης‒ «με μεγάλη χαρά αλλά και με μια κάποια θλίψη λόγω συνθηκών», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Επίσης παρουσίασε τον απολογισμό της χρονιάς επισημαίνοντας τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η πανδημία για την ποντοπόρο αλλά και την επιβατηγό ναυτιλία. Ωστόσο, ο πρόεδρος ανέφερε ότι, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες, το Committee συνέχισε αδιάκοπα το lobbying του στο Λονδίνο και συνεργάστηκε τόσο με την ΕΕΕ όσο και με διεθνείς φορείς για την ενδυνάμωση της φωνής της ελληνικής ναυτιλίας. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Φαφαλιός στους ναυτικούς που βρίσκονται σήμερα αποκλεισμένοι στα πλοία, λόγω των διεθνών περιορισμών στις μετακινήσεις τους. Ο πρόεδρος χαρακτήρισε τους ναυτικούς ως βασικούς key workers, που πρέπει επιτέλους να αναγνωριστεί διεθνώς ο ρόλος και η συμβολή της εργασίας τους στο παγκόσμιο εμπόριο.

IMG_3978

Ο πρόεδρος του Committee, απευθυνόμενος στον υπουργό, αρχικά συνεχάρη την κυβέρνηση για τις πρωτοβουλίες της αναφορικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας και τη συνέχιση των άριστων σχέσεων μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και του ελληνικού εφοπλισμού. Παράλληλα κάλεσε την κυβέρνηση να επικεντρωθεί στα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι είναι ανάγκη να αυξηθεί η ελληνική παρουσία στους διεθνείς οργανισμούς, με την παρουσία περισσότερων Ελλήνων στελεχών στα διεθνή και κοινοτικά όργανα. Ο κ. Δημήτριος Σαρακάκης, ως αναπληρωτής ταμίας, στην αναφορά του για τον ισολογισμό του Committee, σημείωσε ότι τα έσοδα παρέμειναν σταθερά, ενώ μειώθηκαν τα ετήσια έξοδα.

Από την πλευρά του, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε τις εξαιρετικές σχέσεις του υπουργείου με το Committee αλλά και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Μάλιστα ανέφερε ότι έως το τέλος του μήνα το ΛΣ θα ενισχύσει τις επιχειρησιακές του δράσεις έναντι της τουρκικής προκλητικότητας με ένα νέο ταχύπλοο, δωρεά της ΕΕΕ. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες της κυβέρνησης

για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στον νόμο-πλαίσιο με το Ίδρυμα Ευγενίδου. Για το θέμα των ναυτικών, ο υπουργός τόνισε ότι αμέσως μετά το κλείσιμο των διεθνών συνόρων κινήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προκειμένου ο ΙΜΟ να μεριμνήσει άμεσα για την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών προς τα κράτη-μέλη του ΟΗΕ για τις αλλαγές πληρωμάτων.

Ο Α΄ αντιπρόεδρος του Committee, κ. Κωνσταντίνος Καρούσης, απευθυνόμενος στον υπουργό, επισήμανε τις ανησυχίες της ναυτιλίας σχετικά με τα μείζονα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα πλοία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου, ειδικά όταν πρέπει να επισκευαστούν σε χώρες όπως η Κίνα. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Καρούσης επισήμανε τις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται τόσο για τις αλλαγές πληρωμάτων όσο και για την παρακολούθηση των δεξαμενισμών των πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία από Έλληνες αρχιμηχανικούς. Το Πεκίνο συνεχίζει να επιβάλλει την αναγκαστική καραντίνα και απομόνωση 14 ημερών η οποία ισχύει για όλους τους επιβάτες κατά την άφιξή τους στην ασιατική χώρα. Ο κ. Καρούσης συμπλήρωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να επιληφθεί του θέματος, δεδομένου ότι η χώρα μας σύντομα θα δεχτεί πολλούς Κινέζους τουρίστες, χωρίς τα αντίστοιχης κλίμακας «εμπόδια» από τις ελληνικές αρχές. Τόσο ο πρόεδρος όσο και ο αντιπρόεδρος του Committee κάλεσαν τον υπουργό να συνομιλήσει με την Κινέζα πρέσβειρα στην Ελλάδα, προκειμένου να δοθεί άμεσα λύση στο θέμα αυτό. Ο υπουργός απάντησε ότι το θέμα έχει ήδη επισημανθεί στην κυρία πρέσβειρα και θα το επαναλάβει άμεσα.

Από την πλευρά του, ο επίτιμος γενικός γραμματέας του IMO, ναύαρχος Ευθύμιος Μητρόπουλος, μέλος του ΔΣ του Committee, απένειμε μέσω του υπουργού συγχαρητήρια στην ελληνική κυβέρνηση για την ιστορική συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. «Η συμφωνία αποτελεί ένα μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τα νησιά έχουν και υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ».

Το Committee, με την πολυετή ιστορική του πορεία, αποτελεί ένα σημαντικό όργανο εκπροσώπησης της ελληνικής ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και, παρά τη σταδιακή «αποδυνάμωση» της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας στο City, διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στα βρετανικά και διεθνή ναυτιλιακά fora.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά