
Σύμφωνα με την εταιρεία Naval Dome, που ειδικεύεται σε ζητήματα cybersecurity στη ναυτιλία, ο συνολικός αριθμός κυβερνοεπιθέσεων χτύπησε κόκκινο τον Φεβρουάριο, έχοντας αυξηθεί κατά 400%, υπογραμμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το πόσο ευάλωτη είναι η ναυτιλία σε τέτοιου είδους επιθέσεις.
Αν και τα κακόβουλα ηλεκτρονικά αποτελούν τον κύριο λόγο της αύξησης των κυβερνοεπιθέσεων, η Naval Dome προσθέτει ότι οι περιορισμοί στα ταξίδια, τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και η υφιστάμενη οικονομική κρίση στέκονται επίσης εμπόδιο στην προστασία των ναυτιλιακών εταιρειών. Ενδεικτικά, μεταξύ των κυβερνοεπιθέσεων υψηλού βεληνεκούς ξεχωρίζουν αυτές των MSC, καθώς και οι δύο κυβερνοεπιθέσεις στο αυστραλιανό Toll Group. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Naval Dome, Itai Sela, οι περιορισμοί που έχει επιβάλει η παγκόσμια κρίση του Covid-19 αναγκάζουν τις εταιρείες λογισμικού να εγκαταστήσουν αυτόνομα συστήματα προστασίας μέσω διαδικτύου, με αποτέλεσμα την παράκαμψη πρωτοκόλλων ασφαλείας από τις εταιρείες, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες σε κυβερνοεπιθέσεις.
Παράλληλα, η εταιρεία παροχής λογισμικών προστασίας McAfee ανέφερε ότι οι κυβερνοεπιθέσεις μέσω cloud σε επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 630%. Σύμφωνα με αναφορά της Dryad Global, οι δράστες ερευνούν τις εταιρείες-θύματά τους πριν προβούν σε επίθεση. Πιο συγκεκριμένα, μια συνήθης τακτική είναι η φαινομενικά αληθής αποστολή email από υψηλόβαθμα στελέχη της εκάστοτε εταιρείας σε υφισταμένους τους.
Σε δήλωσή του τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος του Toll Group, Thomas Knudsen, τόνισε ότι η σημαντική αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων αποτελεί κίνδυνο για όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους και βεληνεκούς, καθιστώντας τη συλλογική δράση από επιχειρήσεις και κυβερνήσεις αναγκαία για την αποτελεσματική διαχείριση του φαινομένου.
Φωτό: Ιbrahim Boran/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ