
Οι ναυτιλιακές εταιρείες-μέλη πρωτοβουλίας που σκοπό έχει τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την προστασία των απειλούμενων φαλαινών ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα των δράσεών τους για το 2019, σύμφωνα με τα οποία δεκαπέντε εταιρείες μείωσαν την ταχύτητά τους στους 10 κόμβους ή και λιγότερο στην περιοχή του Κόλπου του San Francisco και του Καναλιού Santa Barbara.
Το εθελοντικό αυτό πρόγραμμα διήρκεσε από τις 15 Μαΐου 2019 έως τις 15 Νοεμβρίου 2019. Ο στόχος της μείωσης της ταχύτητας των πλοίων στους 10 κόμβους συμπίπτει με τις παροτρύνσεις της Νational Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) για μείωση της ταχύτητας, προκειμένου να αποφευχθούν οι προσκρούσεις φαλαινών κατά την περίοδο αιχμής εμφάνισής τους στα συγκεκριμένα ύδατα.
Κατά τη NOAA, οι προσκρούσεις με πλοία αποτελούν σημαντική αιτία θανάτου πολλών φαλαινών. Η μείωση της ταχύτητας επιτρέπει στα πλοία να ταξιδεύουν με μικρότερες καταναλώσεις και μειωμένες επιβλαβείς εκπομπές. Μάλιστα έχει υπολογιστεί ότι οι εκπομπές NOx των ποντοπόρων πλοίων στις ακτές της Καλιφόρνια ανέρχονται σε 200 τόνους ημερησίως.
Ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν, μεταξύ άλλων, οι MSC, Hapag-Lloyd, Polynesia Line, Gali, CMA CGM, NYK Line, Pacific International Lines, COSCO shipping, Evergreen, Maersk Line και Κ Line.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ