
Η ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης και της λιμενικής, κάνει έκκληση στον ΙΜΟ για την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του κλάδου, με σκοπό την αποτελεσματικότερη προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα μετά τον Covid-19. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από την International Association of Ports and Harbors (ΙAPH) και υπεγράφη από κοινού από την BIMCO, την FONASBA (Federation of National Associations of Ship Brokers and Agents), την International Cargo Handling Coordination Association (ICHCA), το Ιnternational Chamber of Shipping (ICS), την International Harbour Masters’ Association (IHMA) , την International Maritime Pilots’ Association (IMPA), την International Port Community System Association (IPCSA), την International Association of Ship Suppliers and Services (ISSA) και το Protect Group.
Ο διευθύνων σύμβουλος της IAPH, Patrick Verhoeven, υποστήριξε ότι «ένα από τα κύρια ευρήματα της εντατικής εργασίας των τελευταίων οκτώ εβδομάδων της Ομάδας Εργασίας WPSP Covid-19 είναι η επείγουσα ανάγκη των λιμανιών να ψηφιοποιήσουν τις διαδικασίες και τις ανταλλαγές δεδομένων, καθώς προχωρούμε προς ένα μετά Covid-19 modus operandi». Ο ίδιος τόνισε ότι η ανθρώπινη επαφή και η ανταλλαγή εγγράφων δεν λειτουργεί πλέον, από άποψη ασφάλειας ή απόδοσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής μόνο 49 από τα 174 κράτη-μέλη του IMO έχουν λειτουργικά Port Community Systems.
Οι ακόλουθες προτεραιότητες συμπεριλαμβάνονται στο έγγραφο-αίτημα- προς τον IMO:
– Εύρεση τρόπων χρησιμοποίησης της υπάρχουσας σύμβασης του IMO για τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών (FAL).
– Εναρμόνιση προτύπων δεδομένων πέρα από το FAL για τη δημιουργία πρόσθετων λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου.
– Προσπάθεια για την ένταξη των Port Community Systems και πλατφορμών ασφαλούς ανταλλαγής δεδομένων.
– Αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου του IMO για τη διαχείριση κυβερνοεπιθέσεων.
– Ευαισθητοποίηση, αποφυγή λανθασμένων αντιλήψεων και προώθηση βελτιστοποιημένων πρακτικών.
– Αύξηση της ασφάλειας της υγείας για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στα λιμάνια: από το πλοίο έως και την ξηρά.
– Ανάπτυξη ενός πρακτικού σχεδίου για τη διευκόλυνση της δημιουργίας ενός ψηφιακού περιβάλλοντος για τα λιμάνια.
– Δημιουργία συνασπισμού από εμπλεκόμενα μέρη της ευρύτερης ναυτιλίας που επιθυμούν να βελτιώσουν τη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
– Υποστήριξη μικρότερων και λιγότερο ανεπτυγμένων λιμενικών κοινοτήτων με έλλειψη προσωπικού.
Το έγγραφο-αίτημα θα κατατεθεί άμεσα στη Γραμματεία του ΙΜΟ στο Λονδίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ