
H British Ports Association (BPA) εξέδωσε πρόσφατα ένα πλάνο οικονομικής ανάκαμψης, το οποίο σκιαγραφεί πώς επενδύσεις στους λιμένες θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο προκειμένου να επουλωθούν εν μέρει οι πληγές του Covid-19 στη βρετανική οικονομία.
Ουσιαστικά το πλάνο παρέχει προτάσεις στη βρετανική κυβέρνηση για το πώς θα εκμεταλλευτεί τη μεγάλη δυναμική των λιμένων στον μακρύ δρόμο προς την ανάπτυξη. Εστιάζει, δε, σε τρεις συνιστώσες για την επανέναρξη της οικονομικής δραστηριότητας:
1. Συνεχείς μεσοπρόθεσμες ταμειακές ροές και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας.
2. Μαζική αναθεώρηση των στόχων για τη βελτίωση των βρετανικών υποδομών, συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης ενός Green Maritime Fund για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
3. Μια νέα ευρεία πολιτική που θα ενισχύει το Freeports, τη στρατηγική ανάπτυξης για τον κλάδο των μεταφορών στη μετά Brexit εποχή.
Το πλάνο χωρίζεται σε βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιήσει τους λιμένες και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, όχι μόνο για τη χορήγηση βοήθειας στην οικονομία στα πρώτα της βήματα προς την ανάκαμψη, αλλά και για την τόνωση της ανάπτυξης τα χρόνια που έπονται.
Ο Richard Ballantyne, επικεφαλής της BPA, ανέφερε ότι η πανδημία είχε ως απόρροια πολλά λιμάνια να καταγράψουν σημαντικές απώλειες στους όγκους δραστηριότητάς τους, εξέλιξη που ήταν αδύνατον να προβλεφθεί. Και προσθέτει πως «η επίδραση θα γίνει αισθητή μεσοπρόθεσμα, καθώς, ενώ η υγειονομική κρίση θα περιοριστεί, οι οικονομικές στρεβλώσεις θα παραμείνουν».
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η BPA, διαπιστώθηκε ότι μόλις το 36% των βρετανικών λιμένων-μελών της Ένωσης αισθάνονται αυτοπεποίθηση για τις προοπτικές της βιομηχανίας τους επόμενους δώδεκα μήνες. Ο κ. Ballantyne εξηγεί ότι είναι απαραίτητη η υποστήριξη της κυβέρνησης για τον περιορισμό των επιπτώσεων του Covid-19, σημειώνοντας παράλληλα ότι η παροχή βοήθειας στα λιμάνια συνεπάγεται βοήθεια στο ίδιο το κράτος.
«Το πλάνο ανάκαμψης προσφέρει μια πορεία προς την ευημερία μακροπρόθεσμα, προωθώντας παράλληλα την αειφόρο ανάπτυξη και βοηθώντας τα λιμάνια να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους. Τα λιμάνια έχουν τη φιλοδοξία να οδηγήσουν τη χώρα σε ένα νέο μέλλον», καταλήγει ο επικεφαλής της BPA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ