
Η ελληνική ναυτιλία διατηρεί σταθερά τα τελευταία χρόνια ηγετική θέση, ποσοτική και ποιοτική στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Εμείς ως κυβέρνηση έχουμε θέσει ως στρατηγική επιλογή και προτεραιότητα της πολιτικής μας την διατήρηση και ενίσχυση της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής ισχύος της ελληνικής Ναυτιλίας.
Αυτή η πρωτοκαθεδρία όμως σημαίνει ευθύνη. Απαιτεί διαρκή ετοιμότητα και εγρήγορση. Απαιτεί μια σύγχρονη αντίληψη γύρω από τα ζητήματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Ελλάδα όμως δεν ξεχωρίζει μόνο για την διαχρονικά ισχυρή παρουσία της στην παγκόσμια ναυτιλία. Ξεχωρίζει ακόμη και για την ιδιαίτερα έντονη και ισχυρή πολυνησία της.
Στα Ελληνικά νησιά φιλοξενείται το 15% του πληθυσμού της χώρας, ένα στοιχείο που αποτελεί αιχμή της νέας «νησιωτικότητας», όπου στοχεύουμε να μετατρέψουμε το γεωγραφικό μειονέκτημα της απομόνωσης, σε συγκριτικό πλεονέκτημα βιώσιμης και ισόρροπης ανάπτυξης.
Η πολυνησία της Ελλάδος αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα της και όχι ένα σύνθετο πρόβλημα, όπως την αντιμετώπιζαν οι περισσότερες κυβερνήσεις στο παρελθόν. Ο θαλάσσιος χώρος και τα νησιά μας αποτελούν πόρους παραγωγής πλούτου και αξίας, υλικής και άυλης και χρειάζεται συνεκτικότητα στις πολιτικές και ολοκληρωμένες λύσεις χρηματοδότησης αυτής της ενδογενούς ανάπτυξης.
Το δικό μας όραμα είναι να αποκτήσουμε σύντομα μια θεσμοθετημένη Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στο νησιωτικό χώρο, για να ενισχύσουμε τη συνεκτικότητα του χώρου με ποιοτικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις, να παρέχουμε ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες στους νησιώτες μας και κυρίως να συνδράμουμε με κατάλληλα μέσα και εργαλεία για την οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών κοινωνιών.
Ο νησιώτης κάτοικος και ο νησιώτης επιχειρηματίας είναι το επίκεντρο για την κοινωνική, οικονομική και εδαφική συνοχή της χώρας.
Ο εορτασμός λοιπόν της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θαλασσών εκ των πραγμάτων αποκτά μια ξεχωριστή για εμάς τους Έλληνες, καθώς η μοίρα μας ιστορικά είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το υγρό στοιχείο στο οποίο στραφήκαμε πριν από χιλιάδες χρόνια για να επιβιώσουμε και να αναπτυχθούμε.
Τη σεβαστήκαμε την θάλασσα, δεν την φοβηθήκαμε και αυτή σε αντάλλαγμα μας προσέφερε και συνεχίζει να μας προσφέρει πολλά.
Καλές Θάλασσες σε όλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ