
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου report αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τις εμπειρίες και το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club». O τριμηνιαίος δείκτης αυτή τη φορά έχει την ιδιαιτερότητα ότι συγκροτήθηκε σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για τους ναυτικούς, καθώς πολλοί εξ αυτών παραμένουν στα πλοία ή σε ξένες χώρες λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Συνολικά ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,3/10 από το 6,39/10 που κινούνταν το προηγούμενο τρίμηνο. Όπως προαναφέρθηκε, το συγκεκριμένο report εκπονήθηκε σε περίοδο πανδημίας και εστιάζει σε θέματα όπως ο φόρτος εργασίας και η αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, άξονες δηλαδή οι οποίοι, κατά τους συμμετέχοντες ναυτικούς στην έρευνα, αποτελούν τους πλέον σημαντικούς.
Το κύριο συμπέρασμα από την έρευνα είναι το εξής: ο αυξημένος φόρτος εργασίας, σε συνδυασμό με την παράταση των συμβάσεων και την αυξημένη απομόνωση, οδηγεί τους ναυτικούς στο άγχος, στην κατάθλιψη και στην πνευματική και σωματική εξάντληση. Οι ναυτικοί χρειάζονται καλύτερη συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της απαραίτητης πρόσβασης στο διαδίκτυο, για τον περιορισμό, στο μέτρο του δυνατού, της απομόνωσης και τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ στεριάς και θάλασσας. Έτσι, τα πληρώματα θα διασφαλίσουν ότι είναι προστατευμένα από τις αποφάσεις που λαμβάνονται από τα γραφεία. Παράλληλα οι συμμετέχοντες στην έρευνα εξέφρασαν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο μόλυνσης από τον ιό από εργαζομένους που απασχολούνται στη στεριά και επιβιβάζονται στα πλοία.
Αναφορικά με το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών με τον φόρτο εργασίας τους, ο δείκτης το Q1 υποχώρησε στο 5,69 από το 5,89 του Q4 του 2019, καθώς εγείρονται ανησυχίες για το γεγονός ότι πολλοί εξ αυτών αναγκάζονται να παραμένουν στα πλοία λόγω Covid-19 και συνεπώς η βιωσιμότητα της εργασίας τους κρίνεται επισφαλής.
Παράλληλα, το μέσο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος αυξήθηκε στο 7,13 από το 7,09 του προηγούμενου τριμήνου. Όπως σημειώνεται στο report, παρά το γεγονός ότι ο επιμέρους δείκτης αυξήθηκε οριακά, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις αυξημένων εντάσεων μεταξύ των μελών του πληρώματος, απόρροια βεβαίως του άγχους και της πίεσης.
Ο Steven Jones, εμπνευστής του Seafarers Happiness Index, σχολίασε ότι «το report καταδεικνύει το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μια έρευνα στην οποία οι ναυτικοί να εκφράζουν τις απόψεις τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η βιομηχανία μπορεί να κερδίσει πολλά από αυτή την έρευνα κυρίως για το πώς θα βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας των ναυτικών στα πλοία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων όπως αυτή που βιώνουμε. «Η προστασία των ναυτικών μας είναι κλειδί για την προστασία της ίδιας της βιομηχανίας», τόνισε ο κ. Jones.
O Frank Coles, επικεφαλής της Wallem Group, ο οποίος συμμετέχει στην εκπόνηση του report, σημείωσε ότι η αξία του εν λόγω report δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλη όσο αυτή την κρίσιμη περίοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ