Η αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο του μέλλοντος φαίνεται πως κερδίζει διαρκώς έδαφος καθώς πρόσφατα η Imabari Shipbuilding Co., Ltd., η MAN Energy Solutions, η Mitsui E&S Machinery Co., Ltd, ο ClassNK, η ITOCHU ENEX Co. Ltd. και η ITOCHU Corporation συμφώνησαν να αναπτύξουν πλοία, των οποίων η κύρια μηχανή θα καίει αμμωνία για την κίνησή τους.
Οι διεθνείς πιέσεις για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής είχε ως απόρροια τη Συμφωνία του Παρισίου το 2016 ενώ το 2018 ο ΙΜΟ υιοθέτησε την στρατηγική του για τη μείωση των εκπομπών GHG από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο ΙΜΟ προσβλέπει σε μείωση των εκπομπών CO2 της ναυτιλίας ανά μεταφορικό έργο κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030 (από τα επίπεδα του 2008) και 50% έως το 2050.
Η νέα συμφωνία δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη πλοίων με κύρια μηχανή καύσης αμμωνίας αλλά και στην ανάπτυξη εγκαταστάσεων διανομής και προμήθειας αμμωνίας. Η κοινοπραξία προσβλέπει στο να προωθήσει πρωτοβουλίες για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου με τη συνεργασία ναυτιλιακών εταιρειών απ’ όλον τον κόσμο αλλά και κρατικών φορέων.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash