
Η διαχειρίστρια εταιρεία του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης ανακοίνωσε την επέκτασή του, με τη δημιουργία ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης. Το αεροδρόμιο έχει ήδη υποβάλει αίτηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Τουρκίας για την απόκτηση ενός επιπλέον παράλληλου ανεξάρτητου αεροδιαδρόμου.
Ο νέος διάδρομος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, θα είναι έτοιμος να τεθεί σε πλήρη λειτουργία από τις 18 Ιουνίου 2020. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα καταστεί το πρώτο στην Τουρκία και το δεύτερο στην Ευρώπη, μετά το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ, που θα λειτουργεί με τρεις διαδρόμους.
Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετεί, όταν αναπτυχθεί πλήρως, 200 εκατ. επιβάτες ετησίως, καθιστώντας το το
μεγαλύτερο στον κόσμο. Η ύπαρξη ενός τρίτου διαδρόμου θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση ενός τόσου μεγάλου αριθμού επιβατών και αποτέλεσε τον βασικό λόγο δημιουργίας του νέου αεροδρομίου, καθώς ήταν αδύνατη η προσθήκη ενός νέου διαδρόμου στο προηγούμενο αεροδρόμιο Ατατούρκ.
Ωστόσο, παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια της Τουρκίας για το αεροδρόμιο, η εταιρεία που το διαχειρίζεται ανακοίνωσε ότι η επιβατική κίνηση, από τον Απρίλιο του 2019 που άνοιξε τις πύλες του μέχρι και τον Ιανουάριο του 2020 ανήλθε σε 55 εκατ. Ο αριθμός αυτός, αν και εντυπωσιακός, παραμένει χαμηλός σε σύγκριση με τις βλέψεις της γείτονος χώρας. Επιπλέον, γεννιούνται ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του αεροδρομίου, κατόπιν των δυσοίωνων εξαιτίας της πανδημίας προβλέψεων για την αεροπορική βιομηχανία.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ