
Μετά την ουγγρική low cost αεροπορική εταιρεία Wizz Air, κατά των κρατικών επιδοτήσεων στις αεροπορικές εταιρείες τάχθηκε και η ιρλανδική low cost αεροπορική Ryanair. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία δείχνει έστω και ισχνά σημάδια υποχώρησης στην Ευρώπη, η ζημιά που έχει υποστεί η αεροπορική
βιομηχανία είναι ήδη αρκετά εκτεταμένη. Επιπλέον, είναι ευρέως αποδεκτό ότι η επάνοδος της επιβατικής κίνησης και κατ’ επέκταση ολόκληρου του κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα θα απαιτήσει χρόνια.
Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, εξαντλώντας τη ρευστότητά τους, στρέφονται σταδιακά σε αναζήτηση κρατικών επιχορηγήσεων, προκειμένου να επιβιώσουν. Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary, τάχθηκε κατά αυτής της πρακτικής, θεωρώντας ότι οι αεροπορικές εταιρείες που χρήζουν βοήθειας είναι ανεπαρκείς εταιρείες και δεν θα πρέπει να τους παρέχεται χρηματοδότηση. Παράλληλα, θεωρεί ότι τα μέτρα που ελήφθησαν από ορισμένα κράτη-μέλη της ΕΕ είχαν μοναδικό σκοπό την παροχή δισεκατομμυρίων στους εθνικούς τους αερομεταφορείς. Ο κ. O’Leary απευθύνθηκε ήδη στην επίτροπο Ανταγωνισμού και Ψηφιακής Αλλαγής και εκτελεστική αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Margrethe Vestager, για τη διάκριση που θεωρεί ότι έχει γίνει εις βάρος των υγιών εταιρειών, ενώ δεν αποκλείεται να κινηθεί και δικαστικά.
Ο CEO της ιρλανδικής εταιρείας έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη ρευστότητα της Ryanair ως μοχλό πίεσης, καθώς μπορεί να αντεπεξέλθει και να επιβιώσει σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες για τον κλάδο συγκυρίες. Η διακοπή χρηματοδότησης στις ανταγωνίστριες εταιρείες θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα κέρδη στην ίδια, αλλά άγνωστο παραμένει τι θα καταφέρει τελικά.
Φωτό: Will Oliver/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ