
«Η Ρωσία διαθέτει ένα ικανοποιητικό μαξιλάρι ασφαλείας για όσο διάστημα διατηρηθούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, αλλά αυτά τα αποθέματα πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά, ο λαϊκισμός είναι απαράδεκτος», δήλωσε την Κυριακή ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου προέδρου, Dmitry Peskov, σε συνέντευξη στη Μόσχα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Tass, ο Ρώσος αξιωματούχος τόνισε ότι αυτά τα αποθεματικά πρέπει να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να υποχωρούμε σε λαϊκιστικές διαθέσεις, όπως “ας διανείμουμε τα πάντα τώρα, ας πλημμυρίσουμε την οικονομία με χρήματα” και ούτω καθεξής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Ρώσος υπουργός Οικονομικών, Anton Siluanov, δήλωσε νωρίτερα ότι 2 τρισ. ρούβλια (26,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ) από το Εθνικό Ταμείο Ευημερίας θα δαπανηθούν φέτος για να αντισταθμίσουν το έλλειμμα των εσόδων από πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Για χρόνια, οι οικονομολόγοι επέκριναν τη ρωσική οικονομική πολιτική ως υπερβολικά συντηρητική, δίνοντας έμφαση στον περιορισμό των δαπανών, αντικατοπτρίζοντας έτσι μια βαθιά ρωσική πεποίθηση: ανεξάρτητα από το πόσο άσχημα είναι τα πράγματα σήμερα, μπορούν πάντα να χειροτερέψουν. Τώρα, αυτή η πολιτική φαίνεται δικαιολογημένη, λόγω της εξάρτησης της χώρας από την εξόρυξη φυσικών πόρων για τα περισσότερα από τα κέρδη της.
«Η Ρωσία είναι πιο έτοιμη από ποτέ στην ιστορία της», δήλωσε ο Vladimir Osakovsky, επικεφαλής οικονομολόγος της Ρωσίας στην Τράπεζα της Αμερικής, αναφερόμενος στην οικονομική πτώση λόγω της εξάπλωσης του ιού.
Η Ρωσία δημιούργησε υψηλά αποθεματικά καθ’ όλη την περίοδο των κυρώσεων, γράφοντας στον προϋπολογισμό της μια τεχνητά χαμηλή εκτίμηση για την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου. Όλος ο φόρος επί των κερδών πάνω από αυτό το επίπεδο διατηρήθηκε στην κεντρική τράπεζα. Η πολιτική αυτή περιόρισε σημαντικά τις επενδύσεις, με το ρωσικό ΑΕΠ να αυξάνεται κατά μόλις 1,3% το 2019, όμως έθεσε τη Ρωσία σε σταθερή θέση εισερχόμενη στην κρίση του κορονοϊού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ