
Ανησυχίες εγείρονται για την πτώση της στάθμης των υδάτων του σημαντικότερου ποταμού της Γερμανίας, του Ρήνου, ως απόρροια των ελάχιστων βροχοπτώσεων τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με στοιχεία της μετεωρολογικής υπηρεσίας της Γερμανίας, οι βροχοπτώσεις στη χώρα μέχρι στιγμής, τον Απρίλιο, ανέρχονται μόλις στο 5% των επιπέδων υπό κανονικές συνθήκες. Πρόκειται μάλιστα για τον ξηρότερο μήνα από το 1881, οπότε και ξεκίνησε η καταγραφή τέτοιων δεδομένων.
Η στάθμη των υδάτων του Ρήνου, ως εκ τούτου, κινείται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2011, δημιουργώντας ανησυχίες για τη μεταφορά σημαντικών πρώτων υλών, όπως χάλυβα και πετρελαίου, που πραγματοποιείται μέσω φορτηγίδων.
«Εάν τον Μάιο δεν επιστρέψουμε σε κανονικά επίπεδα βροχοπτώσεων, τότε οδηγούμαστε προς ακόμα μία χρονιά με σφοδρή ξηρασία», ανέφερε ο Andreas Friedrich της ομοσπονδιακής μετεωρολογικής υπηρεσίας.
Ο Ρήνος πηγάζει στις νοτιοανατολικές Ελβετικές Άλπεις και εκβάλλει στη Βόρεια Θάλασσα στο Ρότερνταμ. Μέσω του σημαντικού αυτού ποταμού, φορτηγίδες πραγματοποιούν πλόες μεταφέροντας κύρια εμπορεύματα για ορισμένες από τις πιο σημαντικές βιομηχανικές ζώνες της Ευρώπης. Για να κατανοήσει κανείς τη σημασία των ποτάμιων πλεύσεων για τη μεταφορά εμπορευμάτων στη χώρα, αξίζει να ανατρέξει σε παλαιότερη δήλωση Γερμανού οικονομολόγου του ινστιτούτου Ifo, σύμφωνα με την οποία «σχεδόν το 80% των αγαθών που μεταφέρονται διαμέσου των εγχώριων υδάτινων διαδρομών περνούν από τον Ρήνο, καθιστώντας τον την κυριότερη πλωτή οδό της Γερμανίας».
Και στο παρελθόν η στάθμη του Ρήνου είχε μειωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ελεύθερη ροή αγαθών και συνεπώς στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της, δείγμα ότι οι προηγμένες οικονομίες, πέραν όλων των άλλων, έχουν να αντιμετωπίσουν και το σοβαρό ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
Πέρυσι, μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εισήγαγε ένα σχέδιο για την ομαλή ναυσιπλοΐα στον Ρήνο ακόμα και στην περίπτωση που η στάθμη βαίνει συνεχώς μειούμενη. Μία πρόταση είναι η βυθοκόρηση από τα πιο ρηχά σημεία του ποταμού.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ