Oι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τα ινδικά λιμάνια ανήλθαν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έξι ετών κατά το οικονομικό έτος 2020 (1 Απριλίου 2019-29 Φεβρουαρίου 2020), καθώς έως τα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου εξήχθησαν 50 εκατ. τόνοι iron ore, το οποίο είναι απαραίτητο για την παραγωγή χάλυβα.
Μάλιστα ο όγκος εξαγωγών iron ore από τα ινδικά λιμάνια κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα έχει καταγράψει τη μεγαλύτερη ετήσια ανάπτυξη, και συγκεκριμένα 43%. Από την άλλη, ευπαθή εμπορεύματα που μεταφέρονται σε εμπορευματοκιβώτια αλλά και λιπάσματα είδαν τις εξαγωγές τους να αυξάνονται κατά 2,1% και 10,3% αντίστοιχα. O όγκος των εξαγωγών άνθρακα παρουσίασε πτώση της τάξεως του 8,3% σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019, καθώς η εγχώρια ζήτηση υποχώρησε αισθητά.
Σύμφωνα με report της CARE Ratings, η διακίνηση φορτίων μέσω των κυριότερων ινδικών λιμένων παρουσιάζει σύνθετο ποσοστό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 4,7% μεταξύ των οικονομικών ετών 2015-2019. Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα, τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονται στο 17,4% και 2% για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική διακίνηση φορτίων από τα κυριότερα ινδικά λιμάνια κατά το οικονομικό έτος 2020 παρουσίασε επιβραδυνόμενο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 1,4% σε σχέση με το 2,8% που σημειώθηκε το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος. Οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας και οι εκατέρωθεν δασμοί, που δημιούργησαν ένα ρευστό σκηνικό για το διεθνές εμπόριο το 2019, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ινδικής οικονομίας, είχαν ως απόρροια τη μειωμένη ανάπτυξη στα λιμάνια.
Φωτό: Djedj/Pixabay