
Ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει αδιάλειπτα να κατακτά τις θάλασσες του κόσμου και να πρωταγωνιστεί στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Η θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν θα μπορούσε να λείψει από το επίκεντρο ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος LNG carriers βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου, με αξία που ανέρχεται στα $19,52 δισ. (στοιχεία VesselsValue για το 2018).
Στο πλαίσιο αυτό, ένα ακόμα ελληνόκτητο LNG carrier αποτελεί μέρος μιας εξέλιξης-ορόσημου για το διεθνές εμπόριο. Το «Maran Gas Vergina» κατέφθασε στην Κίνα για την πρώτη παράδοση αμερικανικού LNG μετά από 13 μήνες, αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters.
Τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε αποστολή αμερικανικού LNG προς την Κίνα ήταν τον Μάρτιο του 2019, καθώς έκτοτε οι εμπορικές και διπλωματικές σχέσεις των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου εισήλθαν σε φάση επιδείνωσης, με εκατέρωθεν επιβολή κυρώσεων.
Το πλοίο της Maran Gas έδεσε τη Δευτέρα 20 Απριλίου στο κινεζικό λιμάνι Tianjin, όπου οι China National Offshore Oil Corp (CNOOC) και Sinopec διαχειρίζονται τερματικούς LNG.
Σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv, το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του έμφορτο από το Freeport LNG του Τέξας πριν φτάσει στην Κίνα. Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Ιανουάριο, Κίνα και ΗΠΑ υπέγραψαν τη «Φάση 1» της εμπορικής τους συμφωνίας, με την Κίνα να δεσμεύεται να αγοράσει επιπλέον εμπορεύματα αξίας $52,4 δισ. το 2020 και το 2021, στα επίπεδα δηλαδή του 2017. Παρά την άμβλυνση των διενέξεών τους, η Κίνα δεν ήρε τότε τους δασμούς ύψους 25%, με αρκετούς αναλυτές να σημειώνουν ότι δύσκολα το Πεκίνο θα καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δεσμεύσεις αυτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Costamare Bulkers Holdings Limited ανακοίνωσε σήμερα το ντεμπούτο της ως ανεξάρτητη, εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία και την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της από την…
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας…
Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι συμφωνίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές (Μ&Α) τον Απρίλιο, απόρροια του εμπορικού πολέμου που πυροδότησε η δασμολογική πολιτική του Προέδρου των…
Ορόσημο για την ανάπτυξη της κορυφαίας εμπορικής πύλης των Φιλιππίνων συνιστά η ολοκλήρωση σημαντικών έργων από τον κολοσσό DP World στον λιμένα Manila South…
Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται εκ νέου το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς η ΕΕ επιδιώκει να τερματίσει τις ενεργειακές σχέσεις της με…
Οι χρηματιστηριακές κινήσεις του 119ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο John Fredriksen συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μάλιστα, όπως έχει αναδειχθεί τις τελευταίες εβδομάδες, το ενδιαφέρον…
Παρότι η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων έχει κατεβάσει ρυθμούς το 2025, αρκετές από τις παραγγελίες που λαμβάνουν χώρα αφορούν ιδιαίτερα καινοτόμα…
Την εκκίνηση της δεύτερης φάσης κατασκευής του μεγάλου φωτοβολταϊκού σταθμού 490 MW στη Μεγαλόπολη, ενός έργου που οδηγεί στη μεταμόρφωση των πρώην λιγνιτικών περιοχών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ