
Αναμφίβολα ένας από τους κλάδους των θαλάσσιων μεταφορών που πλήττεται σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού είναι η κρουαζιέρα. Οι μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους, η ρευστότητά τους κινδυνεύει άμεσα και δημιουργείται έτσι ένα σκηνικό που μάλλον δυσοίωνο φαντάζει.
Στο πλαίσιο αυτό η Γερμανία δίνει το δικαίωμα στις εταιρείες του κλάδου να αναστείλουν για έναν χρόνο τις δόσεις των δανείων τους, για τα οποία υπάρχουν κρατικές εγγυήσεις, όπως ανακοίνωσε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως «σωσίβιο», καθώς ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Φινλανδία, η Γαλλία και η Νορβηγία θέλουν να περιορίσουν την έλλειψη ρευστότητας για τις εταιρείες της κρουαζιέρας. Βεβαίως η εξέλιξη αυτή αφορά και τα ναυπηγεία και τις εταιρείες εξοπλισμού, δεδομένου ότι έχουν ενεργές παραγγελίες. Με αυτόν τον τρόπο η Γερμανία θα προστατεύσει χρηματοδότηση αξίας 25 δισ. ευρώ που προορίζεται για τη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων στη χώρα.
Λόγω λοιπόν της φετινής κακής χρονιάς, κατά την οποία η ρευστότητα στην κρουαζιέρα θα πληγεί σημαντικά, τα ευρωπαϊκά κράτη παρεμβαίνουν ώστε να μην επιτρέψουν σε αυτή την οικονομική συγκυρία να επηρεάσει τον κλάδο των ναυπηγείων, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να παρατείνουν τις προσφερθείσες εγγυήσεις.
Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας της Γερμανίας, ο κίνδυνος της έλλειψης ρευστότητας στην κρουαζιέρα είναι δυνατόν να οδηγήσει σε ακύρωση των συμφωνιών ναυπήγησης και σε αργοπορημένες επενδύσεις.
Φωτό: Carmen Jasperden/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ