
Ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου της Δυτικής Ευρώπης, η Νορβηγία, είναι έτοιμη να περιορίσει την παραγωγή της σε περίπτωση που οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς φτάσουν σε συμφωνία για περικοπές στην παραγωγή τους.
Τις τελευταίες ημέρες, ο OPEC και οι σύμμαχοί του εργάζονται από κοινού για την επίτευξη συμφωνίας, η οποία θα ορίζει μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 10%. Μάλιστα πολλά κράτη-μέλη του Οργανισμού κάνουν λόγο για μια πρωτοφανή προσπάθεια, στην οποία θα συμμετάσχουν και οι ΗΠΑ.
Η κατάσταση στην αγορά πετρελαίου κρίνεται δύσκολη, δεδομένου ότι οι τιμές έχουν απολέσει τα 2/3 τους το α΄ τρίμηνο του έτους, με τη ζήτηση να κατρακυλά εν μέσω εξάπλωσης της πανδημίας. Από την πλευρά της προσφοράς, τα νέα επίσης δεν είναι ευχάριστα, καθώς Ρωσία και Σαουδική Αραβία επιδίδονται σε μια μάχη παραγωγής και προμηθειών.
Η τιμή του πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα άγγιξε χαμηλά 18ετίας στις 30 Μαρτίου, στα $21,65/βαρέλι. Έκτοτε ανέκαμψε και ανήλθε άνω των $30/βαρέλι, με την ελπίδα ότι εν τέλει θα επιτευχθεί συμφωνία για περικοπές στην προσφορά.
Όπως τόνισε στο Reuters η κ. Tina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, «εάν μια ευρεία ομάδα παραγωγών αποφασίσει σημαντικές περικοπές στην παραγωγή, η Νορβηγία θα εξετάσει το ενδεχόμενο περικοπών σε περίπτωση που υποστηρίζεται από την οικονομία της».
H ίδια τόνισε ότι και στο παρελθόν η Νορβηγία βρισκόταν σε επαφές με άλλες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες, χωρίς ωστόσο να συνεργαστούν για τη μείωση της παραγωγής και τη συνεπακόλουθη στήριξη των τιμών.
H Νορβηγία, η οποία δεν συμμετέχει στον OPEC, αντιπροσωπεύει το 2% της παγκόσμιας παραγωγής και στο παρελθόν είχε προβεί σε μείωση της παραγωγής της (1990, 1998 και 2002) πάντα σε περιόδους όπου η τιμή του μαύρου χρυσού υποχώρησε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πολλά θα εξαρτηθούν από την προσεχή συνεδρίαση του OPEC την Πέμπτη 9 Απριλίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ