
Πληθαίνουν οι ανησυχίες των οικονομολόγων για νέα παγκόσμια οικονομική ύφεση, ως άμεση συνέπεια της εξάπλωσης του Covid-19.
Η Γερμανία και ο Καναδάς είναι ανάμεσα στις μεγαλύτερες εθνικές οικονομίες που αναμένεται πως θα δεχτούν σημαντικό πλήγμα, λόγω της μεγάλης τους εξάρτησης από το παγκόσμιο εμπόριο, σύμφωνα με το ING Group.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη του ING Group, η γερμανική οικονομία αναμένεται πως θα δεχτεί ισχυρό οικονομικό σοκ, καθότι η χώρα εξαρτάται σημαντικά από τις εξαγωγές. Οι γερμανικές εξαγωγές ανήλθαν σε $1,49 τρισ. το 2019, ενώ η κατακόρυφη πτώση της παγκόσμιας ζήτησης δημιουργεί βάσιμους προβληματισμούς στις γερμανικές επιχειρήσεις. Σημειώνεται πως τα κύρια προϊόντα που εξάγει η χώρα είναι αυτοκίνητα, βιομηχανικός εξοπλισμός και φαρμακευτικά αγαθά.
Ο Καναδάς, αντιθέτως, καθίσταται ευάλωτος, καθότι εξαρτάται σημαντικά από τις εξαγωγές τρίτων χωρών, όπως οι ΗΠΑ. Χαρακτηριστικά, μόνο κατά το έτος 2019 ο Καναδάς εισήγαγε από τις ΗΠΑ εμπορευματικά αγαθά, όπως αυτοκίνητα, βιομηχανικό εξοπλισμό και πετρέλαιο, ύψους $453 δισ. Την ίδια στιγμή, η κατακόρυφη μείωση της αμερικανικής παραγωγής αναμένεται πως θα αφήσει την καναδική οικονομία εκτεθειμένη, καθώς μεγάλο μέρος των εισαγόμενων μέχρι σήμερα αγαθών θα βρίσκεται σε έλλειψη.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ING Group, σημαντικές δυσκολίες θα αντιμετωπίσουν στο εγγύς μέλλον όσες χώρες εξαρτώνται σημαντικά από την παγκόσμια ζήτηση ‒και κατά συνέπεια από τις εξαγωγές‒, όπως οι προαναφερθείσες Γερμανία και Καναδάς, καθώς και η Ιρλανδία, η Ουγγαρία, η Σιγκαπούρη και το Βιετνάμ.
Αντιθέτως, οι οικονομίες των χωρών των οποίων η παραγωγή δεν εξαρτάται άμεσα από τις εξαγωγές αλλά διαθέτουν εγχώρια ζήτηση, όπως οι ΗΠΑ, η Ινδία και η Βραζιλία, αναμένεται πως θα δεχτούν διαχειρίσιμα πλήγματα.
Την ίδια στιγμή, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και για τη βρετανική οικονομία, η οποία, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα δεχτεί συρρίκνωση ύψους έως και 10%, για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου. Σημειώνεται πως, σε περίπτωση που οι προβλέψεις των οικονομολόγων επιβεβαιωθούν, η Μεγάλη Βρετανία θα βρεθεί αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη συρρίκνωση που έχει αντιμετωπίσει η χώρα εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.
Κύρια αιτία της ύφεσης για τη βρετανική οικονομία φαίνεται πως αποτελεί η εντυπωσιακή συρρίκνωση ολόκληρης της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας, με εξαίρεση τις βιομηχανίες παραγωγής τροφίμων και φαρμακευτικών ειδών.
Φωτό: Igor Flek/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ