
Η ECSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, χαιρετίζει με ανακοίνωσή της τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την υποστήριξη της βιομηχανίας σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία. Ωστόσο δεν παραβλέπει το γεγονός ότι απαιτούνται ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για την επιβίωση της ναυτιλίας.
Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι παρούσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη που έχει δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας και συνεχίζει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή κύριων εμπορευμάτων και ιατροφαρμακευτικών εξοπλισμών από και προς την Ευρώπη, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ECSA. Ωστόσο, οι ναυτιλιακές εταιρείες, που στην πλειονότητά τους είναι μεσαίες και μικρές, έρχονται αντιμέτωπες με μειωμένες ταμειακές ροές και προβλήματα ρευστότητας. Στο πλαίσιο αυτό οι εθνικές κυβερνήσεις και η ΕΕ θα πρέπει να παρέμβουν και να υποστηρίξουν τις εταιρείες αυτές για τον περιορισμό των μακροχρόνιων αρνητικών συνεπειών του κορονοϊού, προτρέπει ο θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων.
«Η ευρωπαϊκή ναυτιλία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Η χρηματοδότηση θα πρέπει να παραμείνει ανοιχτή για τις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας. […] Χωρίς τη συμβολή των ευρωπαϊκών αρχών και τραπεζών, πολλές εταιρείες δεν θα επιβιώσουν και το μερίδιο της Ευρώπης στην παγκόσμια ναυτιλία θα υποχωρήσει», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
O ίδιος εστιάστηκε ιδιαίτερα στην επιβατηγό ναυτιλία, η οποία, όπως τόνισε, είναι ζωτικής σημασίας για τους Ευρωπαίους κατοίκους των νησιών. Δεδομένου ότι πολλές εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους, η λήψη άμεσων μέτρων είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητά τους.
Παράλληλα η ΕCSA αναφέρει ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το ETF για την υιοθέτηση μιας κοινής και συντονισμένης προσέγγισης από πλευράς κρατών-μελών της ΕΕ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το Green Deal, η ECSA υποστήριξε ότι θα σταθεί αρωγός στις περιβαλλοντικές βλέψεις της ΕΕ, ωστόσο αυτή τη στιγμή προτεραιότητα αποτελούν η διάσωση και η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ