
Η ECSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, χαιρετίζει με ανακοίνωσή της τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την υποστήριξη της βιομηχανίας σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία. Ωστόσο δεν παραβλέπει το γεγονός ότι απαιτούνται ακόμα μεγαλύτερες προσπάθειες για την επιβίωση της ναυτιλίας.
Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι παρούσα σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη που έχει δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας και συνεχίζει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή κύριων εμπορευμάτων και ιατροφαρμακευτικών εξοπλισμών από και προς την Ευρώπη, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ECSA. Ωστόσο, οι ναυτιλιακές εταιρείες, που στην πλειονότητά τους είναι μεσαίες και μικρές, έρχονται αντιμέτωπες με μειωμένες ταμειακές ροές και προβλήματα ρευστότητας. Στο πλαίσιο αυτό οι εθνικές κυβερνήσεις και η ΕΕ θα πρέπει να παρέμβουν και να υποστηρίξουν τις εταιρείες αυτές για τον περιορισμό των μακροχρόνιων αρνητικών συνεπειών του κορονοϊού, προτρέπει ο θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων.
«Η ευρωπαϊκή ναυτιλία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Η χρηματοδότηση θα πρέπει να παραμείνει ανοιχτή για τις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας. […] Χωρίς τη συμβολή των ευρωπαϊκών αρχών και τραπεζών, πολλές εταιρείες δεν θα επιβιώσουν και το μερίδιο της Ευρώπης στην παγκόσμια ναυτιλία θα υποχωρήσει», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Claes Berglund, πρόεδρος της ECSA.
O ίδιος εστιάστηκε ιδιαίτερα στην επιβατηγό ναυτιλία, η οποία, όπως τόνισε, είναι ζωτικής σημασίας για τους Ευρωπαίους κατοίκους των νησιών. Δεδομένου ότι πολλές εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους, η λήψη άμεσων μέτρων είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητά τους.
Παράλληλα η ΕCSA αναφέρει ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με το ETF για την υιοθέτηση μιας κοινής και συντονισμένης προσέγγισης από πλευράς κρατών-μελών της ΕΕ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το Green Deal, η ECSA υποστήριξε ότι θα σταθεί αρωγός στις περιβαλλοντικές βλέψεις της ΕΕ, ωστόσο αυτή τη στιγμή προτεραιότητα αποτελούν η διάσωση και η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ