Δεξαμενόπλοια: Οι λόγοι αισιοδοξίας για τη ναυλαγορά

Δεξαμενόπλοια: Οι λόγοι αισιοδοξίας για τη ναυλαγορά

1204
Δεξαμενόπλοια: Οι λόγοι αισιοδοξίας για τη ναυλαγορά

Oι ναύλοι για τα supertankers παρουσιάζουν αξιοσημείωτη άνοδο για δεύτερη φορά αυτόν τον μήνα, καθώς πετρελαιοπαραγωγοί, διυλιστήρια και traders σπεύδουν να εξασφαλίσουν δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά αλλά και την αποθήκευση πετρελαίου.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές που αναμεταδίδει το Reuters, οι ναύλοι για VLCC μεταφοράς πετρελαίου από τον Αραβικό Κόλπο στην Κίνα κινήθηκαν τη Δευτέρα 30 Μαρτίου στα $180.000/ημέρα, αυξημένοι από τα $125.000/ημέρα την Παρασκευή 27 Μαρτίου. Την Τετάρτη 25 Μαρτίου οι ίδιοι ναύλοι μετά βίας άγγιζαν τα $90.000/ημέρα.

Αναλυτές υπογραμμίζουν ότι δεν είναι βέβαιο κατά πόσο η ναυλαγορά θα διατηρηθεί σε τέτοια επίπεδα, ωστόσο τα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας για συνέχιση των εξαγωγών πετρελαίου σε επίπεδα άνω των 10 εκατ. βαρελιών/ημέρα και τους επόμενους μήνες συνιστούν μια αύξηση της ζήτησης τόσο για μεταφορά όσο και για πλωτή αποθήκευση μαύρου χρυσού.

Με την παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο να εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει πτώση μεταξύ 15 και 20 εκατ. βαρελιών/ημέρα φέτος σε σχέση με πέρυσι (-20%), οι traders σπεύδουν να ναυλώσουν δεξαμενόπλοια για αποθήκευση προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη διαφορά μεταξύ spot και future τιμών.

Ενώ η χερσαία αποθήκευση πετρελαίου κρίνεται αρκετά πιο φθηνή, την ίδια ώρα είναι και αρκετά σπάνια αυτή την περίοδο και συνεπώς οι traders καλούνται να καταφύγουν στα πλοία για αποθήκευση.

Οι ναύλοι σε time-charter για την πλωτή αποθήκευση πετρελαίου αυξήθηκαν τη Δευτέρα 30 Μαρτίου στα $140.000/ημέρα, από τα $40.000/ημέρα στις αρχές του μήνα, με ναυλομεσίτες και αναλυτές να αναφέρουν ότι traders που συνάπτουν συμφωνίες ναύλωσης εξαμηνιαίας διάρκειας μπορούν να έχουν κέρδη $7-8 εκατ. με βάση την υπάρχουσα κατάσταση στην αγορά.