
Η χαμηλή ζήτηση που έχει προκύψει από την ταχεία εξάπλωση του νέου κορονοϊού έχει οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο να περιορίσουν την προσφερόμενη χωρητικότητά τους. Ένα από τα πρώτα μέτρα που λαμβάνουν είναι να μειώσουν τις πτήσεις τους με τα γιγαντιαία αεροσκάφη Airbus A380, λόγω της εξαιρετικά μεγάλης χωρητικότητάς τους.
Μέχρι στιγμής, η Emirates, η εταιρεία με τα περισσότερα Airbus A380 στον στόλο της, φαίνεται πως έχει μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών τύπου Α380 που χρησιμοποιείει για δρομολόγια, λόγω της μειωμένης ζήτησης και της διακοπής της αεροπορικής σύνδεσης της εταιρείας με την Κίνα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν αναφορές για καθήλωση περισσότερων από 20 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Το ίδιο συμβαίνει και με την κινεζική China Southern, η οποία έχει πληγεί ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα τα δικά της αεροσκάφη να έχουν καθηλωθεί από τον Φεβρουάριο. Σε αντίστοιχες πρακτικές έχουν προχωρήσει και άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Asiana, Malaysia και HiFly. Ωστόσο δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια των αεροπορικών εταιρειών για τη χρήση του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους.
Από την άλλη πλευρά, ορισμένες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν την καθήλωση ολόκληρου του Α380 στόλου τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη χωρητικότητά τους. Οι Lufthansa, Korean Air και Qantas, στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους, «προσγείωσαν» και τα Airbus A380 αεροσκάφη που διαθέτουν.
Φυσικά, σε αυτές τις εξελίξεις σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και το υψηλό κόστος λειτουργίας του Α380, κάτι το οποίο οδήγησε στην απόφαση για διακοπή της παραγωγής του από την Airbus από το 2021 και μετά. Ταυτόχρονα, ήδη μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει στη σταδιακή «συνταξιοδότηση» του A380 στόλου τους, όπως η Air France και η Singapore Airlines.
Φωτό : Andy Rain/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ