Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ship & Bunker, η μέση διαφορά μεταξύ της τιμής του LSFO και του HSFO, που επικρατούν στους 20 κορυφαίους κόμβους ανεφοδιασμού πλοίων του κόσμου, βρίσκεται στα $84/τόνο.
Ιδιαίτερα στο λιμάνι της Φουτζέιρα, το spread έφτασε να κινείται ακόμα και στα $64/τόνο, ενώ στο Ρότερνταμ στα $62/τόνο, πονοκεφαλιάζοντας έτσι τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι έχουν επιλέξει scrubbers για την εφαρμογή του sulphur cap, με το σκεπτικό ότι το spread μεταξύ των δύο καυσίμων θα αυξάνεται συνεχώς και συνεπώς η επένδυσή τους θα έκανε γρήγορα απόσβεση.
Πριν από το ξέσπασμα του κορονοϊού φαινόταν ότι τα θέματα που απασχολούσαν τους πλοιοκτήτες κατά α΄ τρίμηνο και συνδέονταν με τη νομοθεσία του ΙΜΟ ήταν η διαφορά τιμής μεταξύ LSFO και HSFO, η επάρκεια αποθειωμένων καυσίμων στα λιμάνια και η συμβατότητά τους με τις μηχανές. Ενώ το spread εκτοξεύτηκε στις αρχές του έτους και έφτασε στα υψηλότερα επίπεδά του στις 7 Ιανουαρίου, έκτοτε έχει συρρικνωθεί κατά παραπάνω από $220/τόνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ