
Η Βραζιλία έχει, σύμφωνα με το Reuters, μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς-προμηθευτές κοκαΐνης για την Ευρώπη. Ο ρυθμός… ανάπτυξης του υπερατλαντικού εμπορίου και της παράνομης διά θαλάσσης διακίνησης ναρκωτικών είναι τόσο έντονος, που έχει καταλάβει τις αρμόδιες αρχές εξαπίνης.
Η «ανέλιξη» της χώρας από… καταναλωτή σε… εξαγωγέα κοκαΐνης αποτελεί ανησυχητικό και πρωτοφανές φαινόμενο για τις αρχές δίωξης ναρκωτικών της χώρας, αλλά και για τις διεθνείς ακτοφυλακές. Βραζιλιάνικες συμμορίες, σύμφωνα με δημοσιεύματα, προμηθεύουν μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς κοκαΐνης, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 9 δισ. ευρώ.
Κατά την έρευνα του Reuters, σημαντικές συμμορίες της Βραζιλίας, όπως οι First Capital Command, Red Command και Family of the North, έχουν «επιδείξει» τεράστια ικανότητα στο να προμηθεύουν την αγορά της χώρας αλλά και, πλέον, του εξωτερικού. Με την αγορά των ΗΠΑ να κυριαρχείται από τα μεξικανικά καρτέλ, η Βραζιλία έστρεψε την προσοχή της προς την Ευρώπη, όπου οι τιμές είναι κατά πολύ υψηλότερες στην παράνομη μαύρη αγορά των ναρκωτικών ουσιών, λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων διακίνησής τους. Σημαντική παραγωγή και λαθρεμπορία κοκαΐνης παρατηρείται και στην περιοχή του Βόρειου Αμαζονίου, κατά μήκος του τριεθνούς συνόρου μεταξύ Βραζιλίας, Κολομβίας και Περού, με τη βραζιλιάνικη συμμορία The Family of the North να κατέχει το μεγαλύτερο κομμάτι της διακίνησης.
Λόγω της ραγδαίας αύξησης της διακίνησης κοκαΐνης από τη Βραζιλία, ο Βραζιλιάνος πρόεδρος Jair Bolsonaro, σύμφωνα πάλι με το πρακτορείο Reuters, έχει αυξήσει τους ελέγχους για την άμεση πάταξη της διακίνησης ναρκωτικών, προκειμένου να ελεγχθεί η, κατά τα φαινόμενα, ασταμάτητη αύξηση των εξαγωγών κοκαΐνης από τη Βραζιλία προς την Ευρώπη.
Φωτο: Carlos Barba/ΑΠΕ- EPA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ