
Η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της παγκόσμιας κοινότητας και βρίσκεται πολύ ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα. Αυτό φυσικά έχει προκαλέσει αναπόφευκτες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην αεροπορική βιομηχανία, αλλά και στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η ύπαρξη σιδηροδρομικών συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη και το κίνημα flygskam, που είναι κατά των αεροπορικών συνδέσεων λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν δώσει νέα πνοή στη σιδηροδρομική βιομηχανία. Τα τρένα προσφέρουν μια γρήγορη, άνετη και καθαρότερη εναλλακτική στις πτήσεις κοντινών αποστάσεων (short-haul flights).
Για τους παραπάνω λόγους, η HS1 Ltd., η εταιρεία που διαχειρίζεται τις σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων της Βρετανίας, ανάμεσα στον σταθμό London St. Pancras και τη σήραγγα της Μάγχης, δημοσίευσε μια μελέτη σχετικά με τα οφέλη της σιδηροδρομικής υπηρεσίας Eurostar. Τα τρένα της Eurostar συνδέουν τη βρετανική πρωτεύουσα με μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπως οι Βρυξέλλες, το Παρίσι, το Άμστερνταμ κ.ά. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, η Eurostar συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 750.000 τόνους τον χρόνο, αριθμός που ισούται με 60.000 πτήσεις. Η δημοσίευση συνεχίζει τονίζοντας ότι, όταν η νέα απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του Λονδίνου με το Άμστερνταμ και το Ρότερνταμ φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων της, οι εκπομπές CO2 θα μειωθούν επιπλέον κατά 470.000 τόνους, αριθμός ίσος με 26.000 πτήσεις κοντινών αποστάσεων.
Τα σύγχρονα τρένα, πλέον, είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τα αεροσκάφη. Αξιοσημείωτο είναι το ότι ένα τρένο εκπέμπει κατά 80% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με ένα αεροπλάνο, διανύοντας την ίδια απόσταση. Για τον λόγο αυτόν, η Eurostar εργάζεται ήδη για τη δημιουργία απευθείας συνδέσεων και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων με το Λονδίνο, όπως είναι το Μπορντό, η Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ και η Γενεύη.
Φωτό: Henryk Niestrój/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ