Οι ναυτιλιακές εταιρείες στήριγμα στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο

Οι ναυτιλιακές εταιρείες στήριγμα στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο

339
Οι ναυτιλιακές εταιρείες στήριγμα στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο

Την επίδραση του κορονοϊού στη βρετανική και παγκόσμια οικονομική ζωή επιχειρεί να σκιαγραφήσει με άρθρο του ο Bob Sanguinetti, επικεφαλής του UK Chamber of Shipping, με αφορμή και την κατάθεση του προϋπολογισμού από τον Βρετανό υπουργό Οικονομικών, τον πρώτο προϋπολογισμό για το Ηνωμένο Βασίλειο εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

Ο Bob Sanguinetti επισημαίνει ότι «αποτελεί ευκαιρία για τη νέα κυβέρνηση (αυτή του Μπόρις Τζόνσον) να επιδείξει την ατζέντα της και να δείξει ότι η Βρετανία είναι ανοικτή στις επιχειρήσεις. Ωστόσο, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η παγκόσμια οικονομική κατάσταση εξαιτίας της “τρομερής” επίδρασης που έχει προκαλέσει η επιδημία του κορονοϊού».

Ο Βρετανός επικεφαλής του UK Chamber of Shipping σημειώνει ότι «οι χρηματιστηριακές αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο βίωσαν τη χειρότερη εβδομάδα από την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008: ο Dow Jones κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες σε μονάδες στην ιστορία του, ενώ και ο δείκτης FTSE παρουσίασε πτώση πάνω από 3% την περασμένη Παρασκευή. Ο χρυσός βρίσκεται σε υψηλά επτά ετών και μια πρόσφατη έκθεση εκτιμά ότι ο ιός θα έχει ως αποτέλεσμα 26 δισ. δολάρια την εβδομάδα σε χαμένες παγκόσμιες εξαγωγές. Οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν γρήγορες αποφάσεις για το πώς και πού θα παραγάγουν τα προϊόντα τους. »Αυτό που πολλοί άνθρωποι μπορεί να μη συνειδητοποιούν είναι ότι η ναυτιλία διακινεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και εισάγει το 95% όλων των προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εμείς, ως έθνος, βασιζόμαστε στα πλοία για να μας φέρνουν τα πάντα, από μπανάνες και iPhone μέχρι και αυτοκίνητα, και η Κίνα ‒ως το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έθνος στον κόσμο‒ παράγει πολλά από τα προϊόντα στα οποία βασιζόμαστε κάθε μέρα. Γνωρίζουμε ότι ο ιός προέρχεται από την Κίνα, αλλά αυτό είναι τώρα ένα παγκόσμιο ζήτημα, με χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής να επηρεάζονται. Καθώς ο κόσμος προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο του ιού, οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιδρούν στη μεταβαλλόμενη κατάσταση.

»Από εμπορική άποψη, η ναυτιλία είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη βιομηχανία. Πρέπει να είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις γεωπολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Αλλά έχουμε έναν αριθμό-ρεκόρ των εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν ακινητοποιημένα στην Κίνα, ο υψηλότερος αριθμός που καταγράφηκε από την παγκόσμια οικονομική κατάρρευση πριν από μία δεκαετία. Με την επιβράδυνση της παραγωγής στην Κίνα, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αύξηση του κόστους των αγαθών που όλοι χρειαζόμαστε και στα οποία στηριζόμαστε.

»[…] Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα συνεχίσουν να κάνουν ό,τι μπορούν για να στηρίξουν το εμπόριο κατά τη διάρκεια αυτής της εξαιρετικά δύσκολης περιόδου».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.