
Το Λιμενικό Ταμείο της Καλκούτα, το οποίο έχει έκταση όσο το ανατολικό Λονδίνο στην περιοχή Docklands, αλλά χρησιμοποιεί ελάχιστες εκτάσεις σε σχέση με το μέγεθος που διοικεί, ανακοίνωσε ότι θα εκπονήσει νέο σχέδιο εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων ανεκμετάλλευτων παραθαλάσσιων περιοχών για να αυξήσει το κέρδος του. Το σχέδιο συμπεριλαμβάνει την παραχώρηση, την ενοικίαση και την υπενοικίαση εκτάσεων γης για διυλιστήρια, αποθηκευτικές μονάδες, εγκαταστάσεις μεταποίησης αλλά και για συγκροτήματα γραφείων.
Το παλαιότερο και σημαντικότερο ίσως λιμάνι της ανατολικής Ινδίας έχει προσλάβει ήδη σύμβουλο ακίνητης περιουσίας για να εξερευνήσει τρόπους καλύτερης εκμετάλλευσης των 4.500 στρεμμάτων της αρμοδιότητάς του, από τα οποία εκμεταλλεύεται σήμερα περίπου 2.000 στρέμματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα Times of India, o επικεφαλής του Λιμενικού Ταμείου δήλωσε ότι σχεδιάζεται πλέον η επιτυχής εκμετάλλευση αυτής της «πολύτιμης γης», αλλά η έμφαση δίνεται στη βελτίωση των λειτουργιών, στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας αλλά και στη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που προσφέρονται.
Το λιμάνι της Καλκούτα έχει σημαντική ιστορία 150 ετών, αλλά για διάφορους λόγους οι διοικήσεις δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τόσο τη σημαντικότατη θέση του στον χάρτη της ινδικής χερσονήσου όσο και την τεράστια έκτασή του σε μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες και οικονομικά αναπτυσσόμενες περιοχές του πλανήτη. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι το Λιμενικό Ταμείο κατάφερε να ανακοινώσει για πρώτη φορά θετικό απολογισμό, μετά από δεκαπέντε χρόνια, και σημειώνεται ότι η κεντρική διοίκηση μείωσε τον αριθμό των εργαζομένων σε περίπου 3.600, από 6.000 πριν από δέκα χρόνια, και εκμεταλλεύτηκε με επιτυχία τον αυξανόμενο όγκο εισαγωγών και εξαγωγών στην ευρύτερη περιοχή της Βεγγάλης. Ειδικά την προηγούμενη χρονιά, παρά την πτώση της ινδικής οικονομίας, καταγράφηκε άνοδος 10% στις διακινήσεις εμπορευμάτων στον συγκεκριμένο λιμένα και φέτος οι αναλυτές προβλέπουν ότι η αύξηση θα αγγίξει το 3-5%.
Φωτό: Andrés López Maldonado/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ