
Οι ανησυχίες λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού προκαλούν πιέσεις στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, οδηγώντας σε ακυρώσεις ταξιδιών ή σε αλλαγές δρομολογίων στα λιμάνια όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να καθησυχάσουν τις φοβίες των ταξιδιωτών. Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς ευελπιστούν σε επάνοδο της αγοράς μόλις περάσει η «καταιγίδα» του κορονοϊού.
«Ο κόσμος φοβάται να ταξιδέψει, η αγορά έχει χαλαρώσει», ανέφερε ο κ. Frank Del Rio, CEO της Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. σε επενδυτές την περασμένη Τρίτη. Προέβλεψε ότι η τάση θα συνεχιστεί «έως ότου μειωθούν τα νέα κρούσματα του ιού».
Οι Carnival Cruise Lines, Norwegian Cruises και Royal Caribbean Cruises ανακοίνωσαν ότι ακυρώνουν σχεδόν 40 κρουαζιέρες και αλλάζουν τους προγραμματισμούς σε πάνω από 40 άλλες κρουαζιέρες. Οι μετοχές των τριών μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας έχουν υποστεί καθίζηση από 10 έως 16% από τον Ιανουάριο.
Η Carnival ενημέρωσε τους επενδυτές ότι, αν οι περιορισμοί στα ταξίδια συνεχιστούν μέχρι τον Μάιο, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση έως και 14% στην τιμή της μετοχής. Αντίστοιχα, η Royal Caribbean ενημέρωσε ότι πρόσθετες ακυρώσεις δρομολογίων θα προκαλούσαν πτώση στον κύκλο εργασιών έως και 12% φέτος.
Η Κίνα αποτελεί αναπτυσσόμενη αγορά για τις εταιρείες κρουαζιέρας, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 10% της αγοράς. Η Βόρεια Αμερική καταλαμβάνει το 50% και η Ευρώπη το 25%. Ωστόσο, οι Κινέζοι ταξιδιώτες που πετούν στην Ευρώπη και επιβιβάζονται εν συνεχεία σε κρουαζιερόπλοια που εκτελούν ταξίδια στη Γηραιά Ήπειρο αποτελούν σχεδόν το 14% του συνόλου των ταξιδιωτών. Αυτοί οι επιβάτες επηρεάζονται άμεσα από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η κρουαζιέρα βιώνει δυσκολίες εξαιτίας ξεσπάσματος επιδημίας, καθώς στο παρελθόν παρόμοιες καταστάσεις δημιουργήθηκαν λόγω της γρίπης των πουλερικών ή του νοροϊού.
Αναλύτρια της William Blair δήλωσε ότι «αν κοιτάξουμε προηγούμενα ξεσπάσματα, οι επιπτώσεις τέτοιων φαινομένων επηρέασαν τις κρατήσεις μόνο για μικρά χρονικά διαστήματα και σύντομα η κρουαζιέρα επέστρεφε στην κανονικότητα. Η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πραγματικά ανθεκτική και πιστεύω ότι το 2022 δεν θα μιλάμε καν γι’ αυτό που συμβαίνει τώρα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ