
Οι ινδονησιακές εταιρείες εξόρυξης άνθρακα θα έρθουν αντιμέτωπες με το ενδεχόμενο να απολέσουν μερίδιο αγοράς στις διεθνείς αγορές, καθώς μια νέα νομοθεσία έχει φέρει αβεβαιότητα στην αγορά.
Πιο συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός ορίζει ότι οι Ινδονήσιοι εξαγωγείς άνθρακα θα πρέπει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά πλοία με σημαία Ινδονησίας και υπηρεσίες ασφάλισης από ινδονησιακά νομικά πρόσωπα Ο κανονισμός αυτός, με ισχύ από τον προσεχή Μάιο, έχει δημιουργήσει αρκετές ασάφειες, με πολλούς εισαγωγείς άνθρακα εν τέλει να στρέφονται προς άλλες χώρες δεδομένης της όλης αβεβαιότητας, όπως σημειώνει σε μέσα της χώρας ο αντιπρόεδρος της Indonesian Coal Mining Association (APBI), Hendri Tamrin.
Η πλειονότητα των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας πραγματοποιούνται Free on Board (FOB), όπου ο αγοραστής είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά του εμπορεύματος αλλά και το κόστος ασφάλισης του φορτίου. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Tamrin αναφέρει ότι ένας σημαντικός αριθμός εισαγωγέων ανησυχεί για ενδεχόμενη έλλειψη πλοίων, που θα προκαλέσει προβλήματα στη μεταφορά άνθρακα προς τις χώρες αυτές.
Από την άλλη, είναι γνωστό το γεγονός ότι ένα μικρό μόνο μέρος του κρατικού στόλου της Ινδονησίας πληροί τις διεθνείς προδιαγραφές για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις διεθνείς αγορές. Ο στόλος bulk carriers υπό ινδονησιακή σημαία ανέρχεται στα 3,5 εκατ. DWT, ενώ 78 από τα 105 αυτά πλοία είναι άνω των 15 ετών, σύμφωνα με στοιχεία της APBI. Η Ινδονησία αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες εξαγωγών άνθρακα, οι οποίες σε μηνιαία βάση φτάνουν τους 35-38 εκατ. τόνους. «Εισαγωγείς όπως η Ιαπωνία δεν θα δεχτούν τα πλοία μας στα λιμάνια τους, καθώς είναι μεγάλα σε ηλικία και επισφαλή. Συνήθως για long-haul ταξίδια χρησιμοποιούμε Panamaxes και μόλις 18 ανήκουν σε εγχώριες εταιρείες», αναφέρουν στελέχη της APBI.
«Εάν η νομοθεσία εφαρμοστεί δίχως εξαιρέσεις, οι εξαγωγές μας είναι πιθανό να μειωθούν κατά 99% ή και 100%», δηλώνει ο κ. Tamrin στο Jakarta Post.
Τέλος, η APBI σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η έλλειψη τεχνικών οδηγιών αλλά και σαφήνειας για το πώς θα εφαρμοστεί ο κανονισμός έχει δημιουργήσει αβεβαιότητα τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους εισαγωγείς ινδονησιακού άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ