
Η ινδική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για μια νέα δέσμη νομοθετικών μέτρων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των κρατικών λιμενικών υποδομών. Με τη νέα νομοθεσία, το Δελχί επιχειρεί αφενός να περιορίσει την πολυνομία που διέπει το λιμενικό σύστημα της Ινδίας, αφετέρου να ενισχύσει τη διαφάνεια και τη διοικητική αυτονομία των κομβικών λιμένων της χώρας. Αναλυτές παρατηρούν επίσης ότι το Δελχί προσπαθεί με τον νέο νόμο να εκσυγχρονίσει το λιμενικό σύστημα της χώρας, στο οποίο θέλει να επενδύσει άμεσα 180 δισ. δολάρια. Να σημειωθεί ότι τα λιμάνια υπό κρατική διαχείριση στην Ινδία είναι δώδεκα.
Το οικονομικό έτος 2018-2019 η διακίνηση φορτίων στους συγκεκριμένους λιμένες άγγιξε τους 699 εκατ. τόνους, ήτοι 60% του διά θαλάσσης εμπορίου της ασιατικής χώρας. Η επέλαση των Κινέζων στις εμπορικές αρτηρίες και στις λιμενικές υποδομές γειτονικών κρατών ανησυχεί την ινδική κυβέρνηση, η οποία βιάζεται πλέον να προλάβει την κινεζική εμπορική επικράτηση στην Ασία.
«Επί του παρόντος, τα κυριότερα λιμάνια δημοσίου συμφέροντος διέπονται από έναν νόμο ο οποίος είναι σε ισχύ πάνω από μισό αιώνα», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Mansukh Lal Mandaviya. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το νέο νομοσχέδιο προσβλέπει στην ενίσχυση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των κυριότερων λιμανιών της χώρας, καθώς και στην παροχή λειτουργικής αυτονομίας για την επίσπευση της λήψης αποφάσεων. Με την κίνηση αυτή θα εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη διαχείριση των λιμανιών, το οποίο θα δημιουργήσει επιπλέον απασχόληση, πέραν της ανάπτυξης του εμπορίου στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε λάβει επίσης έγκριση από την κυβέρνηση το 2016, αλλά, λόγω της έκτακτης διάλυσης της Βουλής των Αντιπροσώπων, δεν είχε τελικά ψηφιστεί εγκαίρως, όπως ορίζει το σύνταγμα της Ινδίας.
Φωτό: Alex Duffy/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ