Ο κορονοϊός πλήττει την κινεζική οικονομία

Ο κορονοϊός πλήττει την κινεζική οικονομία

257
Ο κορονοϊός πλήττει την κινεζική οικονομία

Σύμφωνα με την S&P Global Ratings, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ενδέχεται, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, να μειώσει τη συνολική παραγωγή κατά 2%, αφού η πρόσφατη επιδημία ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναστείλουν τη λειτουργία τους. Η Wuhan, το επίκεντρο της επιδημίας στην κεντρική επαρχία Hubei, αποτελεί την έδρα για επτά μεγάλους εγχώριους και ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς και για εκατοντάδες προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Η παραγωγή της αντιπροσωπεύει περίπου το 9% της συνολικής παραγωγής της χώρας, σύμφωνα με την S&P.

Εκτός από την παραγωγή, όμως, και οι πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν κατά τους προσεχείς δύο μήνες, αφού και αντιπρόσωποι αυτοκινήτων καθυστερούν την έναρξη λειτουργίας των επιχειρήσεών τους, ενώ και οι κάτοικοι προσπαθούν να αποφύγουν την επίσκεψη σε δημόσιους χώρους και εκθέσεις. Η συρρίκνωση στην παραγωγή και στις πωλήσεις στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τη βιομηχανία, η οποία σημειώνει διαρκώς πτώση των πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω κυρίως της οικονομικής επιβράδυνσης της Κίνας.

Η εταιρεία κατασκευής iPhone της Apple, ο κατασκευαστής ενδυμάτων Lewis Strauss και η αλυσίδα καφέ Starbucks είναι επίσης μεταξύ των εταιρειών που αποφάσισαν να κλείσουν προσωρινά όλες τις επιχειρήσεις και τα καταστήματά τους στην ηπειρωτική Κίνα για να βοηθήσουν στην εξάλειψη της επιδημίας.

Οι προοπτικές για τους μικρούς κατασκευαστές της Κίνας επιδεινώθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, και δεν αφορούν την περίοδο των μέτρων που ελήφθησαν για να περιορίσουν τον κορονοϊό. Ο δείκτης  Caixin China Manufacturing PMI, που αφορά την παραγωγή μικρών, ιδιωτικών κατασκευαστών στην Κίνα, ήταν 51,1 τον Ιανουάριο, ο χαμηλότερος εδώ και πέντε μήνες. Ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στο 51,5 τον Δεκέμβριο του 2019 και ήταν ήδη κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, οι οποίοι είχαν προβλέψει ότι θα κυμανθεί στις 51,3 μονάδες. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν γενικότερα μια οριακή αυξητική τάση στα εργοστάσια της χώρας, πολύ κάτω όμως από τις προσδοκίες του Πεκίνου και των διεθνών επενδυτικών οίκων.

Ωστόσο, τα στοιχεία είναι τελικά πιο δυσοίωνα, αφού η παραπάνω έρευνα διεξήχθη πριν από την αργία του Νέου Έτους και δεν καταγράφει την παραγωγή την περίοδο της μεγάλης έξαρσης του κορονοϊού. Ως γνωστόν, πολλά εργοστάσια παραμένουν κλειστά στην Κίνα μετά την «εντολή» του Πεκίνου για παρατεταμένη περίοδο διακοπών έως τις 10 Φεβρουαρίου.

Φωτό: Alex Plavevski/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.