
Η Euronav NV ανακοίνωσε την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δ’ τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία βελγικών συμφερόντων εμφάνισε κέρδη $160,8 εκατ. κατά το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους έναντι καθαρών κερδών $279.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2018, καταγράφοντας σημαντική αύξηση. Συνολικά για το 2019, η Euronav είχε κέρδη $118,88 εκατ., όταν το 2018 εμφάνιζε οικονομικές ζημίες $110,07 εκατ.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, η ζήτηση για αργό πετρέλαιο ανέκαμψε το Q4 καθώς η συνήθης παρατεταμένη περίοδος συντήρησης πολλών διυλιστηρίων αντιστράφηκε ενόψει sulphur cap. Aπό την άλλη, οι περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου του ΟPEC υπήρξε αμελητέα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν κυρίως λόγω των αυξημένων εμπορευματικών ροών αργού από τον Ατλαντικό (Κόλπος του Μεξικό, Bραζιλία και το νέο πεδίο Johan Sverdrup στη Νορβηγία) προς την Άπω Ανατολή. Παράλληλα οι ΗΠΑ εξακολουθούν να εξάγουν σημαντικές ποσότητες πετρελαίου και τον περασμένο Δεκέμβριο οι εξαγωγές της άγγιξαν τα πολύ υψηλά επίπεδα των 4,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα. Οι γεωπολιτικές εντάσεις κυρίως στη Μέση Ανατολή παρείχαν και συνεχίζουν να παρέχουν στήριξη στην αγορά και το Q1. Αντιθέτως o αριθμός των δεξαμενόπλοιων που εξήλθαν της αγοράς για scrubbers ήταν χαμηλότερος του αναμενομένου και συνεπώς η επίδραση στη ναυλαγορά αποδείχτηκε περιορισμένη. Για το 2020, αναμένονται ακόμη 96 δεξαμενόπλοια, ήτοι 1,9% του τονάζ, να εξοπλιστούν με scrubbers, προσθέτοντας ένα ακόμη θετικό στοιχείο για τη ναυλαγορά.
Από την πλευρά της προσφοράς, το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά 25ετίας με τους πλοιοκτήτες να εμφανίζονται απρόθυμοι για παραγγελίες νεότευκτων, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Η περιορισμένη πλέον πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και η αβεβαιότητα σχετικά με τις τεχνολογικές απαιτήσεις στα πλοία στο εγγύς μέλλον, αποτελούν τις κύριες συνιστώσες για τις μειωμένες παραγγελίες.
Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Euronav, o CEO της εταιρείας, Hugo De Stoop, ότι τα fundamentals της αγοράς οδήγησαν τη ναυλαγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων σε υψηλά 11ετίας το Q4.
Φωτό: Εuronav/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ