
Η Ινδονησία έχει δεσμεύσει περίπου 256.000 εκτάρια γης στη νήσο Βόρνεο για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, που δεν έχει ακόμη ονομαστεί επίσημα. Η νέα πρωτεύουσα θα έχει περίπου τετραπλάσιο μέγεθος από την Τζακάρτα, στην οποία κατοικούν 10 εκατομμύρια άνθρωποι και αποτελεί το πολιτικό, διοικητικό και εμπορικό κέντρο της χώρας.
Οι συνεχείς πλημμύρες στη μητροπολιτική περιοχή της πρωτεύουσας Τζακάρτα έχουν οδηγήσει στη σταδιακή βύθιση τμημάτων της πόλης, ενώ η τεράστια αστυφιλία καθιστά τόσο την ατμόσφαιρα όσο και το κυκλοφοριακό της Τζακάρτα μη επιλύσιμα, πλέον, θέματα. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης όμως είναι η ανάγκη να επεκταθεί η οικονομική ανάπτυξη πέρα από το κύριο και εξαιρετικά πυκνοκατοικημένο νησί της Ιάβας, ωθώντας τον πρόεδρο της νησιωτικής χώρας, Joko Widodo, να επιταχύνει τα σχέδια για τη μετεγκατάσταση της νέας πρωτεύουσας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση της Ινδονησίας όρισε τον διάδοχο του θρόνου, πρίγκιπα του εμιράτου του Άμπου Ντάμπι, σεΐχη Μοχάμεντ Μπιν Ζαῒντ Αλ Ναχάν να προεδρεύσει της επιτροπής που θα επιβλέπει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας. Σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Επενδύσεων της Ινδονησίας, το οποίο αποτελεί και τον συντονιστικό φορέα της κυβέρνησης για το μεγαλεπήβολο έργο, ο διευθύνων σύμβουλος της SoftBank και ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Τόνι Μπλερ θα συμμετάσχουν επίσης στην επιτροπή.
Η επιτροπή θα συμβουλεύσει την κυβέρνηση για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, το κόστος της οποίας θα ξεπεράσει τα $34 δις, και θα προσπαθήσει να δώσει ώθηση της εμπιστοσύνης στους υποψήφιους επενδυτές, όπως ανέφερε το υπουργείο.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας στη νήσο Βόρνεο μέσα στο 2020, η οποία θα αποτελεί την πιο σύγχρονη, «έξυπνη» και «πράσινη» πόλη, σημείο επενδυτικών ευκαιριών παγκόσμιων επενδυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο σχέδιο εισαγωγής στη χώρα διεθνών κεφαλαίων. Η χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας πόλης θα βασίζεται σε ιδιωτικές και κρατικές συμπράξεις, που θα αναλάβουν περίπου το 80% του κόστους κατασκευής. Ήδη αυτή την εβδομάδα, στο Άμπου Ντάμπι, την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, υπογράφηκαν συμφωνίες αξίας $22,8 δις μεταξύ κατασκευαστικών και επενδυτικών εταιρειών από την Ινδονησία και τα ΗΑΕ.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ