Το νέο στοίχημα της Ουάσιγκτον εναντίον… One Belt One Road

Το νέο στοίχημα της Ουάσιγκτον εναντίον… One Belt One Road

158
Το νέο στοίχημα της Ουάσιγκτον εναντίον… One Belt One Road

Ένα νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εγκαινιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες, προκειμένου να προσφέρει μια «εναλλακτική πηγή» χρηματοδότησης σε εταιρείες που εστιάζονται στην κατασκευή και στην εκμετάλλευση υποδομών στη Νοτιοανατολική Ασία και στην Άπω Ανατολή.

Το US International Development Finance Corporation, η νέα υπηρεσία οικονομικής αρωγής και υποστήριξης, με «προίκα» από το Καπιτώλιο ύψους 60 δις δολαρίων, αποτελεί την ύστατη προσπάθεια του Λευκού Οίκου και του Κογκρέσου να περικόψουν την παντοδυναμία του Πεκίνου στην περιοχή του Ειρηνικού, αλλά και να «περιορίσουν» την υπερανάπτυξη του προγράμματος «One Belt One Road», ειδικά στην Ασία.

Η Ουάσιγκτον ήδη προσεγγίζει τους συμμάχους και τις χώρες-εταίρους των ΗΠΑ στη Νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκειμένου να υποστηρίξει επενδύσεις σε έργα ζωτικής σημασίας για το εμπόριο και τις μεταφορές στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του DFC, Adam Boehler, ξεκίνησε προς αυτή την κατεύθυνση περιοδεία στην Ιαπωνία, στο Βιετνάμ και στην Ινδονησία, για να συναντήσει κυβερνητικούς παράγοντες και δυνητικούς επενδυτικούς εταίρους: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το DFC πρέπει να αποτελέσει μια ισχυρή επενδυτική εναλλακτική λύση για τα συγκεκριμένα έθνη της Ασίας», δήλωσε ο κ. Boehler στα τοπικά ΜΜΕ, προσπαθώντας να καταστήσει σαφές ότι το Πεκίνο δεν θα αποτελέσει τον απόλυτο και μοναδικό στρατηγικό επενδυτή στην Ασία.

Ωστόσο, όπως πολλοί αναλυτές παρατηρούν, η πρωτοβουλία του Πεκίνου «One Belt One Road», η οποία εγκαινιάστηκε το 2013, έχει ήδη οδηγήσει τους Κινέζους σε επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ σε έργα υποδομής σε όλο τον κόσμο. Το ποσό αυτό πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι είναι εκτός προϋπολογισμού ή και ρεαλιστικής πολιτικής επιδίωξης για οποιονδήποτε ηγέτη του Λευκού Οίκου.

Φωτό: Yang Li/Unsplash