Οι εισαγωγές iron ore της Κίνας ανήλθαν στα δεύτερα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα το 2019, λόγω της υψηλής ζήτησης των εγχώριων χαλυβουργείων αλλά και της κανονικότητας που επήλθε στις διά θαλάσσης ροές κατά το δεύτερο μισό του έτους.
Πιο συγκεκριμένα, η Κίνα αγόρασε το περασμένο έτος 1,069 δις τόνους σιδηρομεταλλεύματος, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με τους 1,064 δις τόνους του 2018, όπως καταδεικνύουν τα πρόσφατα στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων της χώρας. Το ρεκόρ υψηλότερων κινεζικών εισαγωγών iron ore καταγράφηκε το 2017, όταν η χώρα παρέλαβε φορτία 1,075 δις τόνων σιδηρομεταλλεύματος.
Μάλιστα, τον περασμένο Δεκέμβριο, οι εισαγωγές της εν λόγω πρώτης ύλης ανήλθαν σε υψηλά 27 μηνών, και συγκεκριμένα στους 101,3 εκατ. τόνους, αύξηση 11,8% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019. Διαφαίνεται λοιπόν ότι οι στρεβλώσεις στην προσφορά iron ore το α΄ εξάμηνο του περασμένου έτους, που σημαδεύτηκαν από την κατάρρευση φράγματος σε ορυχείο της Vale, δεν επηρέασαν τις διά θαλάσσης ροές προς τον ασιατικό γίγαντα.
Να σημειωθεί ότι, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς των dry εξέφραζαν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η Κίνα αντικαθιστά διαρκώς το καλής ποιότητας iron ore με scrap steel για την παραγωγή χάλυβα, περιορίζοντας την απασχόληση ιδίως των Capesizes. Ωστόσο, οι αριθμοί φαίνεται πως αποδεικνύουν το αντίθετο και οι μεγάλες ανάγκες των κινεζικών χαλυβουργείων ώθησαν τον ασιατικό γίγαντα προς τις ξένες αγορές.