
Αύξηση κατά 0,1% σημείωσαν οι εισαγωγές στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2019, ενώ εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 4,4%. Ωστόσο οι εξαγωγείς εκφράζουν προβληματισμό για την πορεία της εξωστρέφειας, καθώς τον Νοέμβριο παρατηρήθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα επιβράδυνση στις ελληνικές εξαγωγές. Πάντως επισημαίνουν ότι παρά την αβεβαιότητα που δημιουργείται από τις διεθνείς εξελίξεις, με επίκεντρο την ανάφλεξη της έντασης στη Μέση Ανατολή και το Brexit, «οι εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών άντεξαν στις πιέσεις».
Συγκεκριμένα σε ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, αναφέρεται: «Συνεχίστηκε η επιβράδυνση που παρατηρείται στις ελληνικές εξαγωγές το τελευταίο διάστημα. Η κάμψη που σημειώθηκε το Νοέμβριο, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στα πετρελαιοειδή, δημιουργεί προβληματισμό για την πορεία της εξωστρέφειας και επαναφέρει στο προσκήνιο την ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων που διαθέτουν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές. Πηγή προβληματισμού αποτελεί και η αβεβαιότητα γύρω από τις διεθνείς εξελίξεις, με επίκεντρο την ανάφλεξη της έντασης στη Μέση Ανατολή και το Brexit. Στα θετικά πάντως στοιχεία, είναι το γεγονός ότι οι εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών άντεξαν στις πιέσεις».
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, το Νοέμβριο του 2019 μειώθηκαν κατά 347,9 εκατ. ευρώ ή κατά -11,4% και διαμορφώθηκαν στα 2,71 δισ. ευρώ από 3,06 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Πτωτικά κινήθηκαν οι εξαγωγές και χωρίς να προσμετρώνται τα πετρελαιοειδή. Συγκεκριμένα, υποχώρησαν κατά -1,3% ή κατά 25,2 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 1,99 δισ. ευρώ έναντι 2,01 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΠΣΕ, η μείωση των εξαγωγών για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, έχει ως αποτέλεσμα να καταγράφεται ουσιαστικά στασιμότητα για το 11μηνο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου του 2019, καθώς οι εξαγωγές αυξάνονται συνολικά κατά μόλις 23,2 εκατ. ευρώ ή κατά 0,1% και ανήλθαν σε 30,90 δισ. ευρώ από 30,88 δισ. ευρώ, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή διατηρείται αξιοσημείωτη αύξηση στα 21,28 δισ. ευρώ από 20,37 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 903,2 εκατ. ευρώ ή κατά 4,4%.
Σε πτωτικούς ρυθμούς κινήθηκαν όμως και οι εισαγωγές και το Νοέμβριο του 2019, καθώς περιορίστηκαν κατά 242,7 εκατ. ευρώ ή κατά -5,3% και διαμορφώθηκαν σε 4,32 δισ. ευρώ έναντι 4,56 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2018. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αγαθών ενισχύθηκαν οριακά το Νοέμβριο του 2019 και διαμορφώθηκαν στα 3,31 δισ. ευρώ από 3,30 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 10,1 εκατ. ευρώ ή κατά 0,3%.
Οι εισαγωγές στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2019 αυξάνονται κατά περίπου 1,2 δισ. ευρώ ή κατά 2,4%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 51,05 δισ. ευρώ περίπου έναντι 49,85 δισ. ευρώ κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2018. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αυξήθηκαν στα 37,79 δισ. ευρώ από 35,51 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 2,218 δισ. ευρώ ή κατά 6,4%.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε το Νοέμβριο του 2019 κατά περίπου 105,2 εκατ. ευρώ, ή κατά 7%, στα -1,61 δισ. ευρώ από -1,50 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα ανήλθε στα -1,32 δισ. ευρώ από -1,29 δισ. ευρώ το Νοέμβριο του 2018, δηλαδή κατά 35,3 εκατ. ευρώ ή κατά 2,7%.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2019, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε κατά 1,18 δισ. ευρώ ή κατά 6,2%, στα -20,15 δισ. ευρώ από -18,97 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε στα -16,51 δισ. ευρώ από -15,14 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1,37 δισ. ευρώ ή κατά 9,1%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της επιταχυνόμενης προσπάθειας για απαλλαγή από τον άνθρακα, η Anemoi Marine Technologies Ltd ανακοινώνει νέα στρατηγική συνεργασία με τη Hafnia Limited, τα…
Με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, η Folk Maritime επεκτείνει τον στόλο της επενδύοντας σε τρία επιπλέον πλοία. Η σαουδαραβική εταιρεία παροχής υπηρεσιών…
Οι συνεχείς βροχοπτώσεις καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στην Αργεντινή, με μόνο το 28,7% της σοδειάς να έχει πωληθεί μέχρι τις 7 Μαΐου ‒ πολύ…
Σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ, η ελληνική οικονομία προβλέπεται να διατηρήσει την ισχυρή της δυναμική και να αναπτυχθεί…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία απομακρυσμένης πλοήγησης, βασισμένη στη συνεχή ροή ναυτιλιακών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, φέρνει η δανική εταιρεία Danelec σε συνεργασία με την DanPilot.…
Παρότι η κυβέρνηση Τραμπ έχει δώσει «σήμα» για αντίο στη Βενεζουέλα και στο πετρέλαιό της, οι κολοσσοί ενέργειας που συμμετέχουν σε projects στη Βενεζουέλα…
Η υπεράκτια μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα εισέρχεται σε νέα εποχή, με την καθέλκυση του «Carbon Destroyer 1», του πρώτου εξειδικευμένου πλοίου CO₂ που…
Ιδιαίτερα καρποφόρο διαφαίνεται το ταξίδι του Αμερικανικού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεσμεύτηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ