
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που η Maersk εξαγόρασε την κρατική liner ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Αφρικής. Έκτοτε η χώρα δεν διαθέτει κρατική ναυτιλιακή εταιρεία, κάτι το οποίο η νοτιοαφρικανική κυβέρνηση επιθυμεί να αλλάξει, όπως μεταδίδει το Business Live.
Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω δημοσίευμα τονίζεται ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής επιχειρεί να αναδομήσει τον κλάδο των μεταφορών στη χώρα, ιδιαίτερα την αεροπορική βιομηχανία αλλά και τη ναυτιλία. Υπενθυμίζεται ότι τόσο η South Africa Airways όσο και άλλες κρατικών συμφερόντων εταιρείες στον κλάδο των μεταφορών αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών, Fikile Mbalula, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα αναλάβει να «τρέξει» την Passenger Rail Agency of SA για έναν χρόνο.
Ο ίδιος δήλωσε στο κοινοβούλιο της χώρας του ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εγκαθίδρυση μιας νέας ναυτιλιακής εταιρείας δημοσίου συμφέροντος, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα στρατηγικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο για τη Νότια Αφρική.
«Ως ναυτιλιακό κράτος με ακτογραμμή άνω των 2.500 χλμ., το οποίο περικυκλώνεται από τρεις ωκεανούς και βρίσκεται στο μέσον των πλέον πολυσύχναστων θαλάσσιων διαδρομών, παραμένουμε σταθεροί στην άποψή μας ότι η θάλασσα μπορεί να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Mbalula.
Τέλος, ο Νοτιοαφρικανός υπουργός στάθηκε στην εκπαίδευση και στην καινοτομία, τομείς στους οποίους η χώρα πρέπει να επενδύσει προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομαλώς η μετάβαση αυτή για τις μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τα εναλλακτικά καύσιμα, οι στρατηγικές συνέργειες κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πληθαίνουν. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω…
Η Ρωσία θα χρειαστεί να ενισχύσει τον κρατικό της στόλο με τουλάχιστον δέκα bulk carriers, ικανά να πλέουν σε παγωμένα ύδατα, προκειμένου να υποστηρίξει…
Οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+ που συναντήθηκαν στις 7 Σεπτεμβρίου, συμφώνησαν στην αύξηση της ημερήσιας παραγωγής τους πετρελαίου τον Οκτώβριο κατά 137.000 βαρέλια, αναφέρει δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ