Στην COSCO η τύχη της ναυλαγοράς των tankers

Στην COSCO η τύχη της ναυλαγοράς των tankers

1080
Στην COSCO η τύχη της ναυλαγοράς των tankers

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις στον κρατικών συμφερόντων ναυτιλιακό κολοσσό COSCO, καθώς τα δεξαμενόπλοια της εταιρείας συνέχισαν να μεταφέρουν ιρανικό αργό πετρέλαιο, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις στον Περσικό Κόλπο.

Κομβικής σημασίας για την πορεία της αγοράς θεωρούνται τα περίπου 15 δεξαμενόπλοια της COSCO που παραμένουν σε πλήρη αδράνεια στα ανοιχτά της κινεζικής ακτογραμμής, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο δείκτης του BDTI, που θεωρείται σημείο αναφοράς για την πορεία της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου, εκτινάχθηκε σε ιστορικό υψηλό 11ετίας στις 14 Οκτωβρίου, καταγράφοντας άνοδο 130%. Ο δείκτης μετρίασε τις αποδόσεις του τις επόμενες ημέρες, παραμένοντας όμως αρκετά υψηλότερα από την προ κυρώσεων εποχή. Η τάση συμπαρέσυρε και τη ναυλαγορά των παραγώγων, η οποία επίσης σημείωσε αξιοπρόσεκτη άνοδο. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αυτό το σημείο και ουσιαστικά εκτός αγοράς, η ναυλαγορά θα συνεχίσει να βρίσκεται σε καλά επίπεδα.

Συνολικά, περίπου 45 πλοία του κινεζικού ναυτιλιακού γίγαντα επηρεάστηκαν τον προηγούμενο μήνα από τις αμερικανικές κυρώσεις, όπως ανέφερε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της COSCO Shipping, Huang Xiaowen. Βέβαια έχει παρατηρηθεί, τον τελευταίο καιρό, μια προσπάθεια της κινεζικής εταιρείας να ανακατατάξει τα περιουσιακά της στοιχεία (πλοία) σε άλλες εταιρείες της, με σκοπό να αποφύγει τις επιβαλλόμενες κυρώσεις. Στα τέλη Οκτωβρίου, το 50% του στόλου της China LNG Shipping (Holdings) Ltd. μεταφέρθηκε στην COSCO Shipping Energy Transportation, σύμφωνα με έκθεση του χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ.

Νέα δεδομένα στην υπόθεση και ίσως μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πόσο και το αν θα συνεχίσουν να ισχύουν οι κυρώσεις φαίνεται πως θα παρουσιαστούν μετά τις 20 Δεκεμβρίου, οπότε λήγει η προθεσμία που έχει τεθεί από τις ΗΠΑ για απεμπλοκή των εταιρειών από τις απαγορευμένες δραστηριότητες.

Φωτό: Focke Strangmann/ΑΠΕ-ΜΠΕ