
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις στον κρατικών συμφερόντων ναυτιλιακό κολοσσό COSCO, καθώς τα δεξαμενόπλοια της εταιρείας συνέχισαν να μεταφέρουν ιρανικό αργό πετρέλαιο, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις στον Περσικό Κόλπο.
Κομβικής σημασίας για την πορεία της αγοράς θεωρούνται τα περίπου 15 δεξαμενόπλοια της COSCO που παραμένουν σε πλήρη αδράνεια στα ανοιχτά της κινεζικής ακτογραμμής, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο δείκτης του BDTI, που θεωρείται σημείο αναφοράς για την πορεία της ναυλαγοράς των πλοίων υγρού φορτίου, εκτινάχθηκε σε ιστορικό υψηλό 11ετίας στις 14 Οκτωβρίου, καταγράφοντας άνοδο 130%. Ο δείκτης μετρίασε τις αποδόσεις του τις επόμενες ημέρες, παραμένοντας όμως αρκετά υψηλότερα από την προ κυρώσεων εποχή. Η τάση συμπαρέσυρε και τη ναυλαγορά των παραγώγων, η οποία επίσης σημείωσε αξιοπρόσεκτη άνοδο. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αυτό το σημείο και ουσιαστικά εκτός αγοράς, η ναυλαγορά θα συνεχίσει να βρίσκεται σε καλά επίπεδα.
Συνολικά, περίπου 45 πλοία του κινεζικού ναυτιλιακού γίγαντα επηρεάστηκαν τον προηγούμενο μήνα από τις αμερικανικές κυρώσεις, όπως ανέφερε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της COSCO Shipping, Huang Xiaowen. Βέβαια έχει παρατηρηθεί, τον τελευταίο καιρό, μια προσπάθεια της κινεζικής εταιρείας να ανακατατάξει τα περιουσιακά της στοιχεία (πλοία) σε άλλες εταιρείες της, με σκοπό να αποφύγει τις επιβαλλόμενες κυρώσεις. Στα τέλη Οκτωβρίου, το 50% του στόλου της China LNG Shipping (Holdings) Ltd. μεταφέρθηκε στην COSCO Shipping Energy Transportation, σύμφωνα με έκθεση του χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ.
Νέα δεδομένα στην υπόθεση και ίσως μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πόσο και το αν θα συνεχίσουν να ισχύουν οι κυρώσεις φαίνεται πως θα παρουσιαστούν μετά τις 20 Δεκεμβρίου, οπότε λήγει η προθεσμία που έχει τεθεί από τις ΗΠΑ για απεμπλοκή των εταιρειών από τις απαγορευμένες δραστηριότητες.
Φωτό: Focke Strangmann/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ