Η «μεταμόρφωση» κλειδί για τις εταιρείες στη νέα εποχή

Η «μεταμόρφωση» κλειδί για τις εταιρείες στη νέα εποχή

143
Η «μεταμόρφωση» κλειδί για τις εταιρείες στη νέα εποχή

Μία εκδήλωση – «τροφή για σκέψη»- με παγκοσμίου εμβέλειας Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες και opinion leaders, διοργάνωσε η Boston Consulting Group, την Τετάρτη 20/11/2019, με αντικείμενο την ασφαλή πλοήγηση σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και για τη μετατροπή της αβεβαιότητας σε επιτυχία.

Όπως δήλωσε ο κ. Χρυσός Καβουνίδης, Head of BCG Athens, κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του, «οι κίνδυνοι για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως αλλά και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, που βγαίνει από μία μακροχρόνια κρίση, έχουν να κάνουν με το να εμμένουν σε πρακτικές του παρελθόντος και να μην αντιλαμβάνονται το επείγον της αλλαγής. Οι επιχειρήσεις καλούνται να υιοθετήσουν έναν συνεχή μετασχηματισμό για να μπορούν να ανταπεξέρχονται σε ένα πολύ ταχύτερα μεταβαλλόμενο περιβάλλον».

Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ένας από τους 50 καλύτερους Γερμανούς Οικονομολόγους και διεθνούς φήμης συγγραφέας κ. Daniel Stelter, CEO του Think Tank “Beyond the Obvious” και πρώην ανώτερο στέλεχος της BCG. Στην ομιλία του «Η άνοδος της Ελλάδας εν μέσω παγκόσμιας κάμψης» ο κ. Stelter, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε σχέση με τις προκλήσεις της παγκόσμιας οικονομίας, λέγοντας ότι: «πολεμήσαμε την κρίση που δημιουργήθηκε εξαιτίας του υπέρογκου χρέους το 2008, με ακόμα περισσότερο χρέος». Σύμφωνα με τον κ. Stelter, το δημογραφικό, η γήρανση του πληθυσμού, η συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού, καθώς επίσης και το φθηνό χρήμα αποτελούν σημαντικές προκλήσεις για την οικονομία.

germanos

Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, ο κ. Stelter τόνισε, ότι «δεν πρέπει να υπολογίζουν σε μηδενικά επιτόκια για πάντα και να ποντάρουν σε σενάρια χωρίς ύφεση», και πρόσθεσε ότι «οφείλουν να χτίσουν την ανθεκτικότητά τους, να δημιουργήσουν δομές ευέλικτου κόστους, να μην παίρνουν υψηλά ρίσκα και παράλληλα να προσπαθήσουν να επωφεληθούν από τις κρατικές χρηματοδοτήσεις, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν από της Κεντρικές Τράπεζες στο προσεχές μέλλον», όπως είπε.

Στη συζήτηση που ακολούθησε στο πάνελ με τίτλο: “Always-on Transformation: Key to Win in the ’20s” και συντόνισε ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, BCG Financial Institutions Regional Leader, Central Europe & Middle East, ο κ. Baudouin Prot, πρώην πρόεδρος και ΔΣ του BNPP Group & BCG Senior Advisor τόνισε, ότι η τεχνολογία, το ανθρώπινο δυναμικό, η πειθαρχία και η καινοτομία είναι τα βασικά συστατικά για μία επιτυχημένη αλλαγή. «Το σημαντικότερο, είναι να δημιουργήσεις ένα όραμα για το πού θες να πας», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Να σκέφτεσαι “έξω από το κουτί”, να είσαι καινοτόμος, σε νέα προϊόντα, σε νέες αγορές, σε νέους ανθρώπους και να περιμένεις το απροσδόκητο», ανέφερε χαρακτηριστικά, καθώς ο ίδιος τέθηκε επικεφαλής της BNP δύο ημέρες μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers.

«Κανείς δεν μπορεί να διευθύνει μία επιχείρηση εάν δεν λαμβάνει υπόψη του το τί συμβαίνει στο διεθνές περιβάλλον», δήλωσε ο κ. Ανδρέας Σιάμισης , CEO των ΕΛΠΕ. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «ο μετασχηματισμός μίας επιχείρησης δεν είναι κάτι που απλά συμβαίνει μία φορά στα δέκα χρόνια, αλλά έχει να κάνει με την καθημερινή λειτουργία της». Όπως είπε, «χρειάζεται μία νοοτροπία μετασχηματισμού», καθώς «ο κόσμος κινείται σε μία νέα εποχή» και πρόσθεσε ότι «χρειάζεται να δουλέψουμε στην αλλαγή νοοτροπίας σε επίπεδο καθημερινότητας και αυτή η αλλαγή έχει να κάνει με τους ανθρώπους».

Απ΄ την πλευρά του ο κ. Φωκίων Καραβίας, CEO της Eurobank, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του, επεσήμανε ότι «ο τραπεζικός τομέας βρίσκεται σε μία περίοδο αλλαγών σε παγκόσμιο επίπεδο». Τόνισε δε, ότι «αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος, καθώς η Ελλάδα βγαίνει από την κρίση, να επανέλθει η αντίληψη ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το παλιό μοντέλο. Ο μετασχηματισμός πρέπει να γίνει μέρος της νοοτροπίας μαςt», ανέφερε χαρακτηριστικά, δίνοντας έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και στη δέσμευση των ανθρώπων.

Ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ και CEO του Sani/Ikos Group κ. Ανδρέας Ανδρεάδης πρόσθεσε ότι βασικοί παράγοντες επιτυχίας στον τουριστικό κλάδο είναι, μεταξύ άλλων, η δημιουργία ενός ανταγωνιστικού προϊόντος, η τεχνολογική καινοτομία, η προσαρμοστικότητα, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και η σύναψη συνεργασιών, καθώς όπως είπε, «η Ελλάδα θα χρειαστεί πολλές περισσότερες ξένες επενδύσεις στο μέλλον».

Απ΄ την πλευρά του ο κ. Christian Gruss, Managing Director & Partner, BCG Transformation & TURN Practice, εξήγησε ότι απαιτείται «πλήρης σαφήνεια ως προς το “γιατί”, το “τι” και το “πώς”» προκειμένου να γίνει ένας οργανισμός περισσότερο προσαρμοστικός και ανθεκτικός σε ένα μεταβλητό και περίπλοκο περιβάλλον.

Στο δεύτερο πάνελ με τίτλο “The Digital Imperative” κατά τη διάρκεια της συζήτησης που συντόνισε η κα Camille Egloff, BCG Global Leader Transportation & Logistics Sector, στο επίκεντρο τέθηκε η ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων.

Ο κ. Johan van Hall, πρώην CTO & Vice-Chairman της ABN AMRO, επικεντρώθηκε στην ανάγκη αποφυγής μίας αργής, αυστηρής και άκαμπτης ιεραρχίας και στη δημιουργία συνεργατικών ομάδων. Έδωσε επίσης έμφαση στην επένδυση για εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι «πρέπει πάντα να είσαι πρόθυμος να δοκιμάσεις κάτι καινούριο και να εμπιστευτείς τους εργαζόμενους, καθώς συνήθως έχουν τις καλύτερες προθέσεις».

Απ΄ την πλευρά της η κα Αλεξάνδρα Παπαλεξοπούλου, Board Member, Group Strategic Planning Director της TΙΤΑΝ Cem, τόνισε ότι «ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους μας να έρχονται με καινούριες ιδέες» είπε, και έκανε γνωστό ότι ο ΤΙΤΑΝ συνεργάζεται με πολλές start ups, και την ακαδημαϊκή κοινότητα, και «αυτό», όπως είπε, «αναζωογονεί την εταιρεία και τον τρόπο λειτουργίας της». Επιπλέον, ανέφερε ότι ο ΤΙΤΑΝ χρηματοδοτεί την Digital Academy στην Ελλάδα, σημειώνοντας «διπλή επιτυχία»: «Καταφέραμε να προσλάβουμε τους ειδικούς που χρειαζόμαστε και να προσφέρουμε στην τοπική κοινωνία, καθώς εκπαιδεύσαμε 40 απόφοιτους από τα Ελληνικά πανεπιστήμια».

martinos

Απ΄ την πλευρά του ο κ. Ιωάννης Μαρτίνος, CEO της The Signal Group, ανέφερε, ότι «η τεχνολογία
θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία, καθώς μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα κέρδη της». «Η
ελληνική ναυτιλία μας έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια, και επιθυμούμε ο ελληνικός
στόλος να αποτελέσει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο», δήλωσε ο κ. Μαρτίνος. «Θέλουμε να
τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.