Ανοίγει ο δρόμος για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα

Ανοίγει ο δρόμος για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα

425
Ανοίγει ο δρόμος για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα

Με την Ελλάδα να διαθέτει «μια ακτογραμμή της τάξης των 16 χιλιάδων χιλιομέτρων, περισσότερα από 220 κατοικημένα νησιά και έναν μεγάλο αριθμό λιμνών στην ηπειρωτική χώρα» η δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί ένα πρόγραμμα που μοιάζει απόλυτα συμβατό με τα χαρακτηριστικά της χώρας μας» τόνισε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ “Πρακτορείο 104,9 FM” o πρόεδρος της εταιρίας “Ελληνικά Υδατοδρόμια” κ Αναστάσιος Γκόβας .

«Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο- που όπως μας έχουν ενημερώσει από το Υπουργείο Μεταφορών “ανεβαίνει” σε δημόσια διαβούλευση- έχουν αρθεί όλοι οι περιορισμοί, οι οποίοι υπήρχαν στο τότε πιλοτικό πρόγραμμα. Είναι ένα πιο φιλικό πλαίσιο προς την επιχειρηματικότητα και λιγότερο γραφειοκρατικό και αυτό μας καθιστά αισιόδοξους ότι πλέον θα μπορέσει να αναπτυχθεί το δίκτυο πτήσεων των υδροπλάνων όχι μόνο στο Ιόνιο αλλά και στις άλλες περιοχές της χώρας όπως είναι τα νησιά του Αιγαίου, η Κρήτη, ο Αργοσαρωνικός», ανέφερε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσον πλησιάζει η λειτουργία ενός τέτοιου δικτύου.

Σύμφωνα με τον κ Γκόβα «η ύπαρξη των αδειοδοτημένων υδατοδρομίων όπως αυτού της λίμνης Παμβώτιδας δίνουν το στίγμα του υλοποιήσιμου. Άλλωστε-πρόσθεσε- πετούσαν υδροπλάνα από την Κέρκυρα στα Ιωάννινα όπως και σε άλλα νησιά του Ιονίου την περίοδο από το 2004 μέχρι και το 2008. Παρότι το πρόγραμμα ήταν πιλοτικό, είχαν πραγματοποιηθεί 15.000 δρομολόγια και είχαν μετακινηθεί περισσότεροι από 180.000 επιβάτες χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα σε λειτουργικότητα και ασφάλεια πτήσεων» ενώ εκτιμά πως με το νέο πλαίσιο αναμένεται να μειωθούν δραματικά οι χρόνοι και η γραφειοκρατία που αδειοδοτηθεί ένα υδατοδρόμιο.

Όπως εξήγησε «μέχρι σήμερα για να εγκριθεί ένα υδατοδρόμιο απαιτείται μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Με το νέο νομοσχέδιο αυτή η αδειοδότηση θα μετακινηθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος από την κατηγορία Α στην κατηγορία Β, κάτι που θα σημαίνει πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις. Σε χρόνο, αυτό, μεταφράζεται σε είκοσι ημέρες ή ένα μήνα το πολύ σε αντίθεση με τον έναν περίπου χρόνο που απαιτείται τώρα για μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων». Με το νέο νόμο, είπε ο κ Γκόβας, θα απαιτείται βραχύτερο διάστημα και για τις διαδικασίες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Οι νέες διαδικασίες θα «δίνουν μια ώθηση και ο κάθε εμπλεκόμενος υπάλληλος θα πρέπει να κάνει τη δουλειά του σε συγκεκριμένο χρόνο προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος», σημείωσε.

Που θα δημιουργηθούν τα πρώτα υδατοδρόμια

Στο Ιόνιο, στα Ιωάννινα και στον άξονα της δυτικής Ελλάδας θα ξεκινήσουν οι πτήσεις των υδροπλάνων. «Ο στόχος όλων όσων εμπλέκονται στη διαδικασία είναι να ξεκινήσουμε από τα τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Αυτά είναι στους Παξούς, την Κέρκυρα και την Πάτρα. Υπάρχει δηλαδή μια μίνιμουμ βάση στον άξονα της δυτικής Ελλάδας. Παράλληλα έχουμε αναλάβει σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τρέχει η αδειοδότηση για πέντε ακόμη υδατοδρόμια στα νησιά του Ιονίου : Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Λευκάδα και Μεγανήσι» εξήγησε ο κ. Γκόβας. Στόχος είναι την επόμενη άνοιξη να έχουν λειτουργήσει και τα πέντε και «μαζί με τα τρία που είναι ήδη αδειοδοτημένα θα δημιουργήσουν ένα δίκτυο οκτώ υδατοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου κάτι που θα καθιστά βιώσιμη τη λειτουργία μιας αεροπορικής εταιρίας με υδροπλάνα που θα έχει βάση την Κέρκυρα».
Η επόμενη στόχευση είναι «η αδειοδότηση του υδατοδρομίου των Ιωαννίνων» και κατόπιν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και του έτερου υδατοδρομίου εκεί ώστε να “εξυπηρετείται η ευρύτερη περιοχή». Με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις και εφόσον όλες οι υπηρεσίες κάνουν αυτό που ζητά ο νόμος, (“δηλαδή να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα”), τον Μάιο του 2020 -σύμφωνα με τον ίδιο- “θα υπάρχουν τουλάχιστον δύο υδροπλάνα στην Κέρκυρα».