
Ιδιαίτερα κατατοπιστική ήταν η συνέντευξη που έδωσε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Ι. Πλακιωτάκης στους ναυτιλιακούς συντάκτες με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τον υπουργό η επίσκεψη φανερώνει τη στρατηγική σημασία του λιμανιού, ενώ δημιουργεί προσδοκίες για ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο κ. I. Πλακιωτάκης παρουσίασε τα συμπεράσματα από τις διεθνείς επαφές και διαβουλεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την ηγεσία της Κίνας, εστιάζοντας στη νέα, επενδυτική δυναμική που παρουσιάζει η Ελλάδα.
Ο υπουργός ΥΝΑΝΠ τόνισε: «Πρόθεση της COSCO είναι να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις, έτσι ώστε το container terminal στον Πειραιά να αποκτήσει την ικανότητα διακίνησής 10 εκ. TEUs τουλάχιστον κατ’ έτος, γεγονός που θα καταστήσει τον Πειραιά ένα από τα 3 σημαντικότερα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη».
Επιπλέον, ο υπουργός αναφέρθηκε στη δυναμικότητα 10 ακόμη ελληνικών λιμένων, οι οποίοι έχουν σαφείς επενδυτικές προοπτικές, και οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν κομβικά σημεία για τη διαμετακόμιση κινεζικών και γενικότερα ασιατικών προϊόντων προς τις αγορές της ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τα λιμάνια της Πάτρας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Βόλου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Κέρκυρας και Αλεξανδρούπολης. Ο κ. Ι. Πλακιωτάκης δεν δίστασε μάλιστα να επισημάνει πως θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών, καθώς υπάρχει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε και τη συνεισφορά των Ελλήνων πλοιοκτητών στην οικονομία της Κίνας, η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική: σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι Έλληνες έχουν ναυπηγήσει στην Κίνα σχεδόν 1.000 πλοία, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 50 δις. Την ίδια στιγμή, οι προσεγγίσεις πλοίων ελληνικών συμφερόντων σε κινεζικούς λιμένες είναι πολυάριθμες. Ενδεικτικά αναφέρθηκε πως το 2018, το 35% των πλοίων των Ελλήνων προσέγγισαν τουλάχιστον μια φορά σε κινεζικό λιμένα.
Ο υπουργός ΥΝΑΝΠ αναφέρθηκε ακόμη σε επαφές που πραγματοποίησε με εκπροσώπους της κινέζικής κυβέρνησης, προκειμένου να συμπεριληφθούν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού εξοπλισμού στα «δυσπρόσιτα» κινεζικά ναυπηγεία, γεγονός που θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Αξίζει να αναφερθεί πως ο κ. Ι. Πλακιωτάκης επεσήμανε τη διάθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να κινηθεί άμεσα προκειμένου να κλείσουν τα ανοιχτά μέτωπα προς κάθε κατεύθυνση, θέτοντας μάλιστα ως κορυφαίες προτεραιότητες την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, αλλά και την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης της χώρας, υπογραμμίζοντας πως τα αποτέλεσματα των δράσεων του υπουργείου θα φανούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τον Έλληνα δόκιμο που απήχθη από πειρατές στο Τόγκο νωρίτερα το Νοέμβριο, ο υπουργός ΥΝΑΝΠ δήλωσε πως το υπουργείο παρακολουθεί στο ζήτημα πολύ στενά και πως ο δόκιμος πλοίαρχος είναι καλά στην υγεία του, αλλά δεν είναι σε θέση να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ