
Σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του οργανισμού, ο διευθύνων σύμβουλος του UK Chamber of Shipping, Bob Sanguinetti, αναφέρεται στο ότι το διεθνές ενδιαφέρον στρέφεται στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς και στο γεγονός ότι η ηγεσία του Ηνωμένου Βασιλείου υπήρξε στην πρώτη γραμμή της καθαρής ενέργειας.
Οι εκπομπές αερίων της Μεγάλης Βρετανίας έχουν ήδη περιοριστεί κατά 40%, ταχύτερα από κάθε άλλη χώρα των G20, χωρίς να ανακοπεί η ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Ο κ. Sanguinetti δηλώνει πεπεισμένος ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία της Βρετανίας θα συνεχίσει κινούμενη στο ίδιο πλαίσιο, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων.
Νωρίτερα φέτος, το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε τη στρατηγική της ναυτιλίας για το 2050 (Maritime Strategy 2050) και το Σχέδιο Καθαρής Ναυτιλίας (Clean Maritime Plan), δείχνοντας ξεκάθαρα τον δρόμο προς μια καθαρή ναυτιλιακή βιομηχανία. Το Clean Maritime Plan ορίζει ότι όλα τα νεότευκτα πλοία που κινούνται στα βρετανικά ύδατα θα πρέπει να έχουν σχεδιαστεί με τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών αερίων, στόχος που αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Η πρόκληση αυτή εδράζεται στο γεγονός ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία δεν υπάρχει τεχνολογία αυτού του είδους που να είναι εμπορικά βιώσιμη, ιδίως για μεγάλα ταξίδια. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται συντονισμένη έρευνα και ανάπτυξη (R & D), η οποία θα κινητροδοτείται από τη βρετανική κυβέρνηση και θα υποστηρίζεται από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τους κατασκευαστές και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Ο Bob Sanguinetti εστιάζει στην ανάγκη συνεργασιών από διαφορετικούς τομείς και κλάδους, αλλά και στη δημιουργία επενδύσεων και έρευνας, εκμεταλλευόμενη, η Βρετανία, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα της χώρας.
Τέλος, ο κ. Sanguinetti επισημαίνει ότι η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί την πρώτη χώρα που δεσμεύτηκε σε μηδενικές εκπομπές αερίων το 2050 και γι’ αυτόν τον λόγο θα πρέπει να αποτελέσει πρωτοπόρο έθνος και στη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ