Συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά των tankers

Συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά των tankers

360
Συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά των tankers

Το τοπίο, όπως διαμορφώθηκε για τα δεξαμενόπλοια την περασμένη εβδομάδα, επιχειρεί να σκιαγραφήσει με νέα της ανάλυση η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.

Οι αμερικανικές κυρώσεις προς έξι κινεζικές εταιρείες, εκ των οποίων οι δύο είναι θυγατρικές της COSCO, με την «κατηγορία» ότι μεταφέρουν παρανόμως ιρανικό πετρέλαιο, είχαν ως αποτέλεσμα οι spot ναύλοι να αυξηθούν σημαντικά, σημειώνει η κ. Jones. H εξέλιξη αυτή πυροδότησε επίσης μια αύξηση για τους ναύλους των VLCCs, στα $38.000/ημέρα, για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας την εβδομάδα που μας πέρασε. Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω ναύλοι ήταν αυξημένοι κατά 23% από την προηγούμενη εβδομάδα και άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2016, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd.

Οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες επιθέσεις με drones στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Saudi Aramco αλλά και την απόσυρση πολλών δεξαμενόπλοιων από την αγορά για την εγκατάσταση scrubbers ενόψει 2020, σίγουρα έχουν δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον για τους ναύλους. Όλα δείχνουν ότι η άνοδος της spot αγοράς θα συνεχιστεί, κάτι το οποίο ενδεχομένως να συμπαρασύρει και τις χρονοναυλώσεις.

Σε αντίθεση με τα πετρελαιοφόρα, οι χρονοναυλώσεις για τα clean tankers παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα, παρά το θετικό κλίμα. Την περασμένη εβδομάδα είδαμε βραχυχρόνιες συμφωνίες για τα MR και τα LR1.

Τέλος, οι τιμές πετρελαίου υποχώρησαν την εβδομάδα που πέρασε, καθώς τα πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία για τον δείκτη PMI δείχνουν μια υποχώρηση για πέμπτο συνεχή μήνα και ενώ αυξάνονται οι φόβοι για την πορεία της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης.

thumbnail_image002

Φωτό:Cameron Venti/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.