
Το Διακυβερνητικό Πλαίσιο για την Κλιματική Αλλαγή, ο επίσημος φορέας του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, δημοσίευσε την ειδική έκθεσή του σχετικά με την περιβαλλοντική επίδραση στους ωκεανούς και στην κρυόσφαιρα, το μέρος του συστήματος της Γης που περιέχει παγωμένο νερό σε οποιαδήποτε μορφή.
Η έκθεση παρέχει συστάσεις για τις πολιτικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν σε παγκόσμια κλίμακα, προκειμένου να περιοριστεί η κλιματική αλλαγή με άξονα την οικονομία, αλλά και να προσδιοριστεί η επίδρασή της στους ωκεανούς.
Σε κοινή ανακοίνωση τριών επιτρόπων –του Miguel Arias Cañete, επιτρόπου Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Karmenu Vella, αρμοδίου για θέματα Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, και του Carlos Moedas, επιτρόπου Έρευνας, Επιστήμης και Καινοτομίας– χαιρετίζεται η δημοσίευση της έκθεσης, καθώς θεωρείται ένα καμπανάκι για την άμεση δράση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα κλιματικής αλλαγής που αφορούν κυρίως τους ωκεανούς.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης είναι ξεκάθαρα: η υπερθέρμανση του πλανήτη που οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα μεταβάλλει δραστικά τους ωκεανούς, αυξάνοντας τη θερμοκρασία τους και μειώνοντας το οξυγόνο. Η στάθμη της θάλασσας αυξάνεται με μεγαλύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι προβλεπόταν.
Η επίδραση σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι καταστροφική για τα εύθραυστα θαλάσσια οικοσυστήματα, όπως οι κοραλλιογενείς ύφαλοι και η θαλάσσια χλωρίδα. Η υψηλή διατροφική εξάρτηση των ανθρώπων από τα αλιεύματα απειλεί τη διασφάλιση της παροχής τροφής από ψάρια. Οι παράκτιες περιοχές αναμένεται να αντιμετωπίσουν συχνότερα ακραία φαινόμενα, όπως πλημμύρες.
Ωστόσο, οι υγιείς ωκεανοί μπορούν ακόμη να παράσχουν ορισμένες λύσεις κατά της κλιματικής αλλαγής, «αιχμαλωτίζοντας» πολλή ηλιακή ακτινοβολία και το υπερβάλλον CO2 που παράγεται από τον άνθρωπο. Οι ωκεανοί θα παραμείνουν υγιείς εφόσον η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη περιοριστεί σε 1,5°C.
Φωτό: Jacqueline Schmid/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ