
Η ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha (ΝΥΚ) έχει βάλει μια παραγγελία για το μεγαλύτερο παγκοσμίως πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC) το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με καύσιμο LNG. Η τελετή τοποθέτησης της τρόπιδας του πλοίου πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στο ναυπηγείο Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding Co. Ltd., ενώ η ναυπήγηση του πλοίου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Θα πρόκειται για το πρώτο πλοίο PCTC που θα έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία και θα χρησιμοποιεί LNG ως κύριο καύσιμο.
Προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η μείωση της χωρητικότητας σε οχήματα που προκαλείται από την εγκατάσταση των δεξαμενών καυσίμου LNG, εκτός από τη βελτιστοποίηση σημαντικών παραμέτρων όπως το πλάτος του πλοίου, θα εφαρμοστούν ακόμη διάφοροι σχεδιασμοί για τη μεγιστοποίηση του χώρου φόρτωσης οχημάτων και έτσι το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.000 οχήματα ανά ταξίδι.
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας και του Υπουργείου Χωροταξίας, Μεταφορών και Τουρισμού, στα πλαίσια του προγράμματος για τη μείωση των εκπομπών CO2 χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα, θα εγκατασταθεί στο πλοίο τεχνολογία για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2. Το πλοίο θα είναι περίπου 40% ενεργειακά πιο αποδοτικό (μειώνοντας τις εκπομπές CO2 ανά μονάδα μεταφοράς), υπερβαίνοντας σημαντικά τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI που θα τεθούν σε ισχύ από τον IMO το 2025. Επιπλέον, το πλοίο αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές οξειδίου του θείου (SOx) κατά περίπου 99% και των οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 86% περίπου σε σύγκριση με τους συμβατικούς κινητήρες μαζούτ.
Φωτό: Lars_Nissen_Photoart/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ