
Βολές από παντού φαίνεται πως δέχεται το βρετανικό νηολόγιο, καθώς πρόσφατα στοιχεία της Clarkson Research Services καταδεικνύουν ότι για πρώτη φορά δεν συγκαταλέγεται στην κορυφαία 20άδα νηολογίων.
Ειδικότερα, το βρετανικό νηολόγιο υποχώρησε από τη 19η θέση τον Αύγουστο στην 21η τον Σεπτέμβριο, με τα αντίστοιχα νηολόγια της Ινδίας και του Ιράν να «σκαρφαλώνουν» στη σχετική κατάταξη με τα κορυφαία νηολόγια.
Είναι χαρακτηριστικό, δε, ότι το βρετανικό νηολόγιο έχει εγγεγραμμένα 956 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. gt, όταν στις αρχές του έτους η αντίστοιχη χωρητικότητα των εγγεγραμμένων πλοίων άγγιζε τα 16,1 εκατ. gt, αυξημένη δηλαδή κατά 34%.
Μόνο εντύπωση δεν προκαλεί η παραπάνω εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι εταιρείες-κολοσσοί αλλάζουν σημαία στα πλοία τους, «εγκαταλείποντας» το βρετανικό νηολόγιο, υπό τον φόβο του Brexit. Η γαλλική CMA CGM, πριν λάβει χώρα το δημοψήφισμα της Μ. Βρετανίας για την παραμονή της στην ΕΕ το 2016, είχε υπό βρετανική σημαία περίπου 49 πλοία. Ενόψει Brexit, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει σημαία στα παραπάνω πλοία της, υψώνοντας σημαίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Γαλλίας και της Μάλτας.
Παράλληλα, η Wallenius Wilhelmsen, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, «εγκατέλειψε» τη βρετανική σημαία για ορισμένα εκ των πλοίων της για χάρη του νηολογίου της Μάλτας. Και η βρετανικών συμφερόντων εταιρεία P&O Ferries αποφάσισε τον περασμένο Ιανουάριο να εγγράψει στο κυπριακό νηολόγιο ολόκληρο τον στόλο της, ο οποίος μέχρι τότε ήταν εγγεγραμμένος στο νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παρά το άγνωστο μέλλον που διαγράφεται για το βρετανικό νηολόγιο, Βρετανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση των εγγεγραμμένων πλοίων κατά 12,5% τους επόμενους δώδεκα μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ