
Βολές από παντού φαίνεται πως δέχεται το βρετανικό νηολόγιο, καθώς πρόσφατα στοιχεία της Clarkson Research Services καταδεικνύουν ότι για πρώτη φορά δεν συγκαταλέγεται στην κορυφαία 20άδα νηολογίων.
Ειδικότερα, το βρετανικό νηολόγιο υποχώρησε από τη 19η θέση τον Αύγουστο στην 21η τον Σεπτέμβριο, με τα αντίστοιχα νηολόγια της Ινδίας και του Ιράν να «σκαρφαλώνουν» στη σχετική κατάταξη με τα κορυφαία νηολόγια.
Είναι χαρακτηριστικό, δε, ότι το βρετανικό νηολόγιο έχει εγγεγραμμένα 956 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. gt, όταν στις αρχές του έτους η αντίστοιχη χωρητικότητα των εγγεγραμμένων πλοίων άγγιζε τα 16,1 εκατ. gt, αυξημένη δηλαδή κατά 34%.
Μόνο εντύπωση δεν προκαλεί η παραπάνω εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι εταιρείες-κολοσσοί αλλάζουν σημαία στα πλοία τους, «εγκαταλείποντας» το βρετανικό νηολόγιο, υπό τον φόβο του Brexit. Η γαλλική CMA CGM, πριν λάβει χώρα το δημοψήφισμα της Μ. Βρετανίας για την παραμονή της στην ΕΕ το 2016, είχε υπό βρετανική σημαία περίπου 49 πλοία. Ενόψει Brexit, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει σημαία στα παραπάνω πλοία της, υψώνοντας σημαίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Γαλλίας και της Μάλτας.
Παράλληλα, η Wallenius Wilhelmsen, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, «εγκατέλειψε» τη βρετανική σημαία για ορισμένα εκ των πλοίων της για χάρη του νηολογίου της Μάλτας. Και η βρετανικών συμφερόντων εταιρεία P&O Ferries αποφάσισε τον περασμένο Ιανουάριο να εγγράψει στο κυπριακό νηολόγιο ολόκληρο τον στόλο της, ο οποίος μέχρι τότε ήταν εγγεγραμμένος στο νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παρά το άγνωστο μέλλον που διαγράφεται για το βρετανικό νηολόγιο, Βρετανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση των εγγεγραμμένων πλοίων κατά 12,5% τους επόμενους δώδεκα μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ