
Η Σαουδική Αραβία καθαίρεσε τον Υπουργό Ενέργειας Khalid Al-Falih από τη θέση του Προέδρου της Saudi Aramco καθώς η κυβέρνηση του Βασιλείου προετοιμάζεται να πωλήσει μετοχές του κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού.
Αντικαταστάτης του Al-Falih αναμένεται να είναι ο Yasir Al-Rumayyan, επικεφαλής του ανώτατου κρατικού ταμείου, σύμφωνα με Σαουδάραβα αξιωματούχο που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, όπως μεταδίδει σχετικά το πρακτορείο Bloomberg.
Η τοποθέτηση του Al-Rumayyan σηματοδοτεί το διαχωρισμό του Υπουργείου Ενέργειας από την Saudi Aramco προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν συγκρούσεις συμφερόντων ενόψει και την αναμενόμενης ΑΜΚ της πετρελαϊκής.
Αναλυτής της Petromatrix GmbH στην Ελβετία αναφέρει στο Bloomberg ότι οι κινήσεις αυτές «δείχνουν μια σχετική δυσαρέσκεια σε πολύ υψηλό επίπεδο σε σχέση με τις κινήσεις της Aramco» και κυρίως την ύπαρξη «έντονης φημολογίας ότι οι τιμές του πετρελαίου και η ΑΜΚ συνδέονται καθώς απαιτούνται υψηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού για να πετύχει μεγαλύτερη αξία η ΑΜΚ».
Έρευνα του ΔΝΤ και του Bloomberg έδειξε ότι η Σαουδική Αραβία χρειάζεται οι τιμές του πετρελαίου να ανέλθουν στα 80 δολάρια/βαρέλι. Ίδια εκτίμηση κάνουν και οι αρχές της χώρας προκείμενου η αξία της Aramco να φτάσει τα 2 τρις δολάρια.
Το αρχικό σχέδιο που ανακοινώθηκε το 2016 προέβλεπε την πώληση ποσοστού 5% της Saudi Aramco και είσοδο των μετοχών της στο Χρηματιστήριο του Ριάντ και σε ένα ακόμα Χρηματιστήριο του εξωτερικού. Η απόφαση αυτή μετατέθηκε χρονικά για το 2020 και πλέον έχει ήδη αναβληθεί για το 2021.
Η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας έχει περισταλεί σε λιγότερα από 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειώνοντας την περισσότερο από κάθε άλλη χώρα του OPEC, προκειμένου να ενθαρρυνθούν και άλλες χώρες εκτός OPEC να ακολουθήσουν την ίδια γραμμή – κυρίως η Ρωσία.
Φωτό: A Quinn/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ