
Μόνο ασυγκίνητο δεν μένει το Τζιμπουτί μπροστά στις μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται για την χώρα της ανατολικής Αφρικής από την φιλόδοξη κινεζική πρωτοβουλία «Βelt and Road Ιnitiative», η οποία βασίζει πολλά στη «Μαύρη Ήπειρο».
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Tokyo International Conference on African Development, ο Aboubaker Omar Hadi, επικεφαλής του Djibouti Ports and Free Zones Authority, διαχειρίστριας εταιρείας των λιμένων της αφρικανικής χώρας, τόνισε ότι το Τζιμπουτί αναζητά κεφάλαια ύψους $11 δις για την αναβάθμιση υφιστάμενων υποδομών και την ανάπτυξη νέων, συμπεριλαμβανομένων και αεροδρομίων.
«Στο σημείο αυτό, το Τζιμπουτί δεν έχει άλλη επιλογή από το να βασιστεί στην κινεζική χρηματοδότηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Aboubaker Omar Hadi. Το δίκτυο υποδομών της αφρικανικής χώρας κατά κύριο λόγο χρηματοδοτείται από κινεζικά κεφάλαια και μάλιστα το 40% της μεγαλύτερης ζώνης ελεύθερου εμπορίου της Αφρικής, η οποία εγκαινιάστηκε πέρσι, βρίσκεται σε κινεζικά χέρια.
Σημειώνεται επίσης ότι η Κίνα έχει επενδύσει σε δύο ακόμη λιμάνια του Τζιμπουτί με το Πεκίνο να φλερτάρει και με το σιδηροδρομικό δίκτυο Τζιμπουτί-Αιθιοπίας. Ωστόσο ο κ. Hadi σε ερώτηση για το κατά πόσο η χώρα στο Κέρας της Αφρικής ουσιαστικά θα αποτελέσει τη «νέα Σρι Λανκα», ο ίδιος φάνηκε καθησυχαστικός σημειώνοντας ότι «δεν είναι αλήθεια ότι η Κίνα θα πάρει τον έλεγχο του συνόλου των περιουσιακών μας στοιχείων». Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα του 2000 το Κολόμπο (οικονομική πρωτεύουσα της Σρι Λάνκα) ήρθε σε συμφωνία με το Πεκίνο για την κατασκευή ενός λιμανιού στη Χαμπάντοτα. Αρχικά η συμφωνία θεωρούνταν αμοιβαία επωφελής: από τη μία η Σρι Λάνκα θεωρούσε σημαντικά τα οικονομικά οφέλη από τη διαχείριση του λιμένα και από την άλλη η Κίνα έκανε ένα σημαντικό άνοιγμα στον Ινδικό Ωκεανό. Ωστόσο από το 2015, η ύφεση στη Σρι Λάνκα την κατέστησε ανίκανη να αποπληρώσει τα μεγάλα δάνεια της από την Κίνα, τα οποία προορίζονταν για υποδομές, και εν τέλει το 2017 το λιμάνι Χαμπάντοτα πέρασε σε κινεζικά χέρια για 99 χρόνια. Το παράδειγμα της Σρι Λάνκα αποτελεί για μεγάλο αριθμό γεωπολιτικών και οικονομικών αναλυτών την «σκοτεινή πλευρά» του BRI.
Τέλος ο επικεφαλής του Djibouti Ports and Free Zones Authority τόνισε ότι η κυβέρνηση της χώρας της Αφρικής αναμένει ότι το 70% για τις σημαντικές αυτές επενδύσεις ενόψει θα προέλθει από ξένες άμεσες επενδύσεις.
Φωτό: Portdedjibouti.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ