
Ένα τάνκερ, στου οποίου τις δεξαμενές -αν και το ίδιο εγκαταλελειμμένο εδώ και χρόνια- υπάρχουν ακόμα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, αποκτά χαρακτηριστικά «περιβαλλοντικής βόμβας» στις ακτές της Υεμένης.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκαταλελειμμένο «Safer» FSΟ τάνκερ, το οποίο βρίσκεται για πολλά χρόνια αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Ras Isa της Υεμένης, εκτιμάται ότι περιέχει 1,1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
Ο κ. Mark Lowcock, Βοηθός Γενικού Γραμματέα Ανθρωπιστικών Υποθέσεων και Συντονιστής Επείγουσας Βοήθειας του ΟΗΕ, τόνισε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του οργανισμού ότι εξετάζεται η σύσταση μίας ομάδας που θα αξιολογήσει τα δεδομένα για το τάνκερ, ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι σχετικές εγκρίσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο βρίσκεται στις ακτές της Υεμένης από το 2015 και είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον, ενώ είχε μετατραπεί σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην αραβική αυτή χώρα. Από την πλευρά του ο Doug Weir, Research and Policy Director του Conflict and Environment Observatory, υπογράμμισε στο CNN τη μεγάλη πιθανότητα ακόμα και έκρηξης.
Yπό κανονικές συνθήκες το πλοίο μετέφερε πετρέλαιο από το λιμάνι Ras Isa προς ανεφοδιασμό άλλων δεξαμενόπλοιων, ωστόσο, η πολεμική σύρραξη μεταξύ της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης του -εξόριστου- Προέδρου Αμπντ αλ Ραμπ Μανσούρ αλ Χαντί και του επαναστατικού κινήματος των Χούτι διέκοψε κάθε εμπορευματική ροή πετρελαίου στη χώρα.
Σύμφωνα με τον Mark Lowcock, μία διαρροή πετρελαίου από το πλοίο θα μπορούσε να φτάσει από το Μπαμπ ελ Μαντέμπ προς τη Διώρυγα του Σουέζ ακόμα και προς το Στενό του Ορμούζ με τις συνέπειες μίας τέτοιας εξέλιξης να είναι ανεπανόρθωτες τόσο για την ναυτιλία όσο και για το περιβάλλον και την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ