Πυρετώδεις προετοιμασίες εν όψει Sulphur Cap

Πυρετώδεις προετοιμασίες εν όψει Sulphur Cap

189
Πυρετώδεις προετοιμασίες εν όψει Sulphur Cap

Με λιγότερο από έξι μήνες να απομένουν για την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020, εντείνονται οι προετοιμασίες τόσο της ναυτιλιακής βιομηχανίας όσο και των διυλιστηρίων αλλά και των τραπεζικών οίκων.

Στο πλαίσιο αυτό η ING επιχειρεί με πρόσφατο άρθρο της να αποκρυπτογραφήσει το τι μέλλει γενέσθαι ως προς τις υπάρχουσες διαθέσιμες επιλογές για την μείωση των αέριων ρύπων από τα πλοία.

Ειδικότερα, η ΙΝG εκτιμά ότι τα συμμορφούμενα καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο θα αποτελέσουν την κορυφαία επιλογή για τους πλοιοκτήτες στην προσπάθειά τους να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς του ΙΜΟ. Οι επιλογές είναι το VLSFO και το MGO, με το τελευταίο να είναι πιο ακριβό. Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της ING, σαφώς υπάρχουν ζητήματα συμβατότητας με τις μηχανές, ενώ η διαθεσιμότητα των εν λόγω καυσίμων από 1/1/2020 φαίνεται ότι δεν θα αποτελέσει μελανό σημείο, καθώς ήδη oil majors παράγουν και επεξεργάζονται τα εν λόγω καύσιμα.

Σε ό,τι αφορά την επιλογή των scrubbers, η ΙΝG τονίζει ότι η διαφορά τιμής μεταξύ HSFO και VSFO εν πολλοίς θα καθορίσει την εξάπλωσή τους, με τις εκτιμήσεις πολλών αναλυτών να κάνουν λόγο για spread το οποίο θα αγγίξει τα $300/τόνο τον Μάρτιο του 2020. Με δεδομένο το spread της τιμής αλλά και το κόστος εγκατάστασης scrubbers, τα εν λόγω συστήματα αποτελούν ελκυστική λύση για τους πλοιοκτήτες με την ΙΝG να αναφέρει ότι το payback period είναι το ένα έτος.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις νηογνωμόνων και κύκλων της αγοράς, τα scrubbers δεν θα αποτελέσουν την Νο. 1 επιλογή καθώς περίπου μόλις 3.000-4.000 πλοία θα σπεύσουν να τα έχουν εγκαταστήσει έως την 1/1/2020. Ένα σημαντικό, επίσης, ζήτημα είναι και ο χρόνος που απαιτείται για την εγκατάσταση ενός scrubber, καθώς κατά το διάστημα αυτό ουσιαστικά το πλοίο δεν απασχολείται, κάτι που μεταφράζεται σε χαμένους ναύλους για τους πλοιοκτήτες.

Παράλληλα, πολλές είναι οι φωνές που κάνουν λόγο για ζητήματα «χωροταξικά» εν πλω, υπό την έννοια ότι ένα scrubber μειώνει το χώρο αποθήκευσης και μεταφοράς φορτίου για ένα πλοίο. Τέλος, δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να παραληφθεί το γεγονός, σημειώνεται στην ανάλυση της ING, ότι ήδη πολλά λιμάνια (σε Σιγκαπούρη, Κίνα κ.α.) έχουν απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers στα ύδατά τους, κάτι που βάζει σε δεύτερες σκέψεις τους πλοιοκτήτες.

Τέλος, η ΙNG δεν βλέπει προς το παρόν το LNG ως βιώσιμη λύση λόγω υψηλότερου κόστους σε σχέση με τις άλλες επιλογές, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πως θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες μετά την 1/1/2020.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.